En dröm

2007-11-28 / 19:19:19
Jag hade en underlig dröm inatt... och jag har funderat lite över vad den betyder. Den var lite konstig men det är väl drömmar ändå nästan alltid. Tänkte bara på en gång också säga att min mamma är en god människa som älskar mig, ifall ni undrar haha!


Jag hade fått en sjukdom som innebar att jag skulle dö på ca 1-2veckor. Men jag skulle vara helt frisk och kunna göra vad jag ville fram tills jag dog. Så jag ville resa. Var vet jag inte.
Men min mamma tyckte att jag skulle stanna hemma. Så att jag var hemma när jag dog. För det hade varit besvärligt för mormor att ta sig till ett annat land på begravning sa min mamma.
Mamma tyckte att jag istället skulle vara instängd i ett rum med ett stearinljus som innehöll något slags gift/gas som gjorde att man dog långsamt när man andades in giftet från ljuset. Det skulle ta flera timmar innan man dog, kanske upp till 2 dagar.
Jag gick med på det.
Men när jag suttit inne i rummet några timmar och kände giftet mer och mer i kroppen fick jag nog. Jag ville inte dö nu! Jag hade ju 1-2veckor till att leva och jag ville ta vara på den tiden. Så jag gick snabbt ut ur rummet och kände hur jag fick livet tillbaka. Jag var upprörd och sa till min mamma att jag vill leva! Jag vill inte dö!
Sen minns jag inte mer.



För mig känns det som att min dröm handlar om att ingen ska tala om för mig hur jag ska leva mitt liv. Och att jag ska följa mitt hjärta och göra det jag vill, utan att bry mig om vad andra tycker om det.

Kanske det kan vara så?


Kommentarer!
Postat av: anna

det är alltid kul att försöka tyda sina drömmar.

Kommenterat - 2007-11-28 / 19:24:50
Postat av: Karro

Läskig dröm!

Jag tror att du har helt rätt i din analys. Att du har lärt dig (kanske genom att läsa den där boken) att man ska ta vara på livet och tänka positivt.

:)

Kommenterat - 2007-11-28 / 19:28:45  | URL - http://nollkollision.blogg.se
Postat av: Karro

Allting är planerat in i minsta mikroskopiska detalj! Haha. Nä inte är det så, men det mesta i varje fall :)

Matten känns sådär... lite rackligt. Började repetera boken idag, från sida 1. Kommit halvvägs (gör bara diagnostiska testerna), och är väl inte helnöjd med mina kunskaper.. men ännu några dagar kvar att studera!
Hur går det för dig?

Kommenterat - 2007-11-28 / 22:42:35  | URL - http://nollkollision.blogg.se
Postat av: Dide

Jag tycker att du skall följa din hjärna istället. Det brukar fungera bättre. Men du bryr dig väl inte längre...

Kommenterat - 2008-01-17 / 17:10:12  | URL - http://dides-tankar.blogspot.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: