Gott gott

2008-12-06 / 21:16:12
Måste tipsa om en supergod kycklingpaj som mamma gjorde igår... gör den, ni blir INTE besvikna.  =)


Kycklingpaj




4 portioner

1,5 dl  vetemjöl
50 gram  smör
1 msk  vatten
1,5 msk  Old El Paso Jalapeños, hackade
0,5 st  grillad kyckling
1 st  gul lök
150 gram  champinjoner
  margarin
100 gram  philadelphiaost
0,5 burk  Old El Paso Thick´n Chunky Original Salsa
200 gram  cheddarost
   
   
   


Tillagning

1. Sätt ugnen på 225°C. Gör pajdegen. Blanda mjöl och smör till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut pajdegen i en smord ugnssäker form, och grädda ca 10 min.

2. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl!

3. Riv osten. Bred ut jalapeños och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten.

4. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält. Servera med Old El Paso Picante Salsa Dip eller Thick´n Chunky Original Salsa och en grönsallad.

Kommentarer!
Postat av: Catti

Detta låter ju supergott! :)



Jag hoppas du har rätt! För jag förstår inte hur jag ens ska få ut något som väger 4 kilo! :D

Kommenterat - 2008-12-07 / 11:24:28  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja då. :) Under hela ceremonin och under hela resten av dagen. Nån liten powernap fick han nog under fikat, men annars var han bara vaken och glad. Han måste ju vara med när så många kommer och firar för hans skull. ;)

Kommenterat - 2008-12-07 / 13:53:35  | URL - http://rudies.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: