Hiss & diss

2008-12-13 / 00:19:34
Jag kom på en snilleblixt då jag satt och funderade idag... jag ska skriva vad jag tycker om saker och ting i form av en daglig hiss & diss. Här kommer den allra första:

Dagens hiss:
Min knäck som jag kokade idag... perfektion i en liten pappform.
Jag är extra stolt eftersom det är första gången jag verkligen lyckas med knäcken, alltid annars har den blivit för lös.

Dagens diss:
Min jävla fjortisjacka! Och fjortiskläder överhuvudtaget! Jag har stor lust att slänga in dom i kaminen och tutta på!
Fjortiskläder = Tröjor, jackor och andra överdelar som är för korta.
Finns det något värre än när jack-jäveln drar sig upp och blottar halva ryggen så fort man böjer sig eller typ kliver in i bilen och det är snorkallt ute? Nej, jag trodde inte det heller. Så fort affärerna rear ut vinterjackorna så är det jag som köper en parkas som går till knäna.
Jeans som är så låga att man visar halva röven när man sätter sig ner faller in under samma kategori. Men några sådana äger jag inte för jag skulle aldrig komma på tanken att sätta på mig ett par sådana jeans. Jag är anti tajta jeans överhuvudtaget... så jävla obekvämt!
Kommentarer!
Postat av: josse

jag saknar er!

Kommenterat - 2008-12-13 / 00:32:44
Postat av: Catti

haha ja, det var längesedan jag hade en kort vinterjacka. Eller kort jacka öht. Jag måste ha som går över rumpan annars blir det ju så himla kaaaallt! :S Knäcken lyckas man ju alltid koa för lite länge! Man ska alltid ta lite extra tid på plattan har jag upptäckt även om den känns bra när man gör "kulprovet" :)



Jag tror faktiskt inte det blir någon 08:a, tror jg kommer vara den första som går med värkar i tre veckor haha! :D



Jag mår rätt dåligt idag om jag ska vara ärlig. Men jag ska ta det lugnt på IKEA, inte stressa det minsta! :)

Kommenterat - 2008-12-13 / 08:22:50  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Elin

Han är ju bara för sööööt gullungen eran!!

Vilden här är just nu ute med pappsen å skottar snö så jag hinner sitta ner mer än 3 sekunder :-)



Du apropå mat.... ät på bara, man käkar som en långtradarchaffis å lite till när man ammar. Jag som normalt tycker grädda är lite gott sådär i lagom mängd åt litervis när jag ammade.... för att inte tala om chips varje kväll, mat, mat å mera mat. Det krångliga är bara att styra matkonsumtionen rätt efter man slutat amma :-D



Vi ses i em, ska bli kul å ses!

Kommenterat - 2008-12-13 / 10:55:43
Postat av: Elin

Grädda = grädde ;-)

Kommenterat - 2008-12-13 / 10:57:07
Postat av: Sofia

Ha ha ha... det är precis såna töntiga skitkläder som min garderob till stora drag består av, då BEHÖVER jag ju alltså nya kläder!!!

(det ska jag säga till min kille som bara tycker jag gnäller över att jag aldrig har några kläder att ta på;)



Kul med hiss och diss:) Jag kanske härmar dig med det nån dag, om jag får.

Kommenterat - 2008-12-13 / 12:45:08  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: