Knasigt

2008-12-20 / 23:24:37
Ikväll har Texas sugit på nappen typ 2,5 timme i sträck! Hur knasigt är inte det då? Han brukar ju typ aldrig suga napp, bara i bilen och i vagnen ibland. Han är full av överraskningar min lilla grabb.  =)

Jag har bakat mest hela kvällen eftersom vi har kalas imorgon... först gjorde jag en saffranskaka i långpanna men det måste ha varit fel på receptet(ugnstempen kanske?) för den blev bränd på ytan efter bara en liten stund. MEN ICKET att jag ville slänga kakan("innehållet" var ju jättegott), så jag skrapade bort det brända, gröpte ur och smulade sönder "det ätbara", blandade smulet med smör, mandelmassa och florsocker, ställde i kylen för att stelna och sedan rullade jag bollar i florsocker. Så sjukt gott!!! Tänk chokladboll-konsistens men med smak av saffran och mandelmassa. Bild och recept kommer vid ett senare tillfälle. 

Sedan bakade jag tårtbottnar till tårtan. Vad det blir för tårta är fortfarande hemligt, men det är något jag delvis har hittat på själv. Jag känner på mig att den kommer bli en succé!  =)



4 dagar till julafton och då passar det väl med en bild från förra julen...

 
Kommentarer!
Postat av: emma

haha, fredrik har hål i strumpan :)

Kommenterat - 2008-12-21 / 16:14:16  | URL - http://emmizch.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: