Händelserik helg

2008-07-06 / 19:51:51
Oj oj oj... känns som att det är första gången på hela helgen jag får sitta och ta det lugnt. Puh!

Lördag:
Plockar till lite och tvättar på morgonen sen kommer mamma och pappa vid 11:30-tiden. Mamma har bakat sockerkaka och morotsrutor som hon har med sig till oss, snälla mamma! OCH hon har dessutom med sig en massa fina uteblommor!  =)
 
Sen kommer Kenneth, Elin, Wille, Emma och Pär och hälsar på och jag visar dom runt i huset och sen fikar vi av det goda fikat. Pär stannar kvar och hjälper pappa att tapetsera(eftersom Fredrik jobbar) och jag, mamma och Emma åker och shoppar lite(eller mycket). Shoppingrundan resulterar i ännu fler uteblommor(och krukor), mat, gardiner och dukar.

När vi kommer hem från shoppingrundan så sätter vi tjejer igång med att laga mat, grillat kött, ugnstekt färskpotatis och en massa goda tillbehör. *Mmm* Kenneth och Wille kommer förbi(igen) och äter middag med oss... även Fredrik kommer hem från jobbet lagom till middagen. Trevligt och mycket gott!

Tapetseringen blir färdig tidigt på kvällen och det blev så fruktansvärt snyggt! Jag är såå nöjd, pappa och Pär gjorde ett jättebra jobb! Fondväggen är UNDERBAR! I love it! Jag ska försöka få med med lite bilder här i bloggen någon dag då jag har lite mera tid.  ;)



Söndag:
Efter en spontan idé om att dra till IKEA, som vi(jag, Emma och mamma) fick för oss kvällen före så drog vi dit på söndag förmiddag. Jag handlade grejer för 5000kr, bla spjälsäng och en massa andra saker till bebisen(madrass, täcke, kudde, sängkläder, filt, skallra) och en massa fina grejer till huset såklart! Kanske blir det bild på det också så småningom!  =)

När vi kom hem från Happis åkte vi raka vägen till Hertsön och käkade pizza till middag hos Kenneth och Elin, och nu har jag precis kommit hem och är ganska så trött efter denna helgen... ingen vila och nu väntar 5 dagar jobb. *Suck*  Jag vill ju bara vara hemma och göra FINT!

 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: