Frågor

2008-11-14 / 10:19:04
Snodde denhär från Marie(www.rudies.blogg.se) som hade snott den från Nettan(www.busbrud.blogg.se) haha!  =)


När fick du reda på att du var gravid?
15 Februari, jag tog ett test eftersom jag hade mått illa ett par dagar och det inte verkade vara magsjuka.

Blev det en chock?
Ja, vi hade inte planerat att bli gravida men jag hoppades att det skulle bli ett +! Jag och Fredrik blev jätteglada men lite smått chockade. Men såhär i efterhand så tycker vi att det var det bästa som kunde hända! 

Hur gammal var du?
24 och Fredrik 26.

Hade du mycket halsbränna?
Inte en enda gång.

Spydde du mycket?
Bara 2 gånger, men jag mådde illa i flera veckor och kunde knappt äta.

Hade du mycket foglossning?
Nej bara lite.

Ditt sf-mått som störst?
32-33cm därikring.

Har du fått bristningar?
Inte en enda, min kropp ser ut som förut. Förutom att jag har fått större pattar då.  =)

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Både jag och Fredrik trodde att det var en pojke.

Vad hoppades du på?
Det spelade ingen roll men jag ville nog helst ha en "storebror". Fredrik hoppades på en pojke.

Gick du över tiden?
Japp 5 dagar, inte så farligt...

Födde du för tidigt?
Nej, 5 dagar över tiden som sagt.

Hur var förlossningen?
Den var bra! Jag hade förberett mig på värre. Jag var skitduktig och jag gnällde ingenting.  ;)

Blev du sydd?
Jag fick ytliga bristningar och fick 5 stygn, dom sa att det var lite smått här och där, inte mycket alls.

Dragen med sugklocka?
Nej, krystningsarbetet gick jättebra och snabbt(30 min).

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Fredrik, BM, BM-student, Läkar-student och en sköterska.

Hade du någon nära med dig?
Min älskling Fredrik. 

Vilket bb födde du på?
Sunderby sjukhus.

Hur stor var bebisen?
3030g och 49cm lång.

Vad fick den heta?
Texas.

Var allting värt det?
Absolut, utan tvekan. Att bära, föda och sedan möta mitt barn är det mest fantastiska jag varit med om.
Kommentarer!
Postat av: Marie

Som tjyvaktiga små skator är vi båda två ;)

Kommenterat - 2008-11-14 / 10:55:04  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Nettan

Men det är samma här köper oxå hellre barnkläder än till mig. Jo, jag kan rekomendera ett barnklädes märkes som heter GANGSTAR som har superfina kläder, jag själv älskar dom kläderna =) Det är såhär att en kompis till mig är säljare här i ökx & hon kommer mer än gärna till Luleå & visar kläderna.



Som värdinna får du mellan 60-240:- i värdinne rabatt & du får bjuda hur många du vill på partyt, här är en länk till hemsidan så kan du kika på kläderna om det skulle vara nåt för Texas www.gangstar.se & du kan oxå få länken till min kompis blogg så får du ta kontakt med henne om du skulle vara intresserad av att ha ett party =) http://biljas.blogg.se

Kommenterat - 2008-11-14 / 11:34:03  | URL - http://busbrud.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: