Lilla underbara Texas...

2008-11-05 / 11:34:09
... hur orkar du vara vaken så mycket?

Igår/inatt så har Texas varit vaken från 16:00 till 07:00!!!

Kl 22:30 gick jag, Fredrik och Texas i sängs och tänkte att han borde ju vara rätt trött nu när han har varit vaken ända sen 16:00... kanske somnar han tidigare än 00:30 som han vanligtvis somnar? Men nej nej sån tur hade vi ju inte. Vi trodde att han borde ju vara rätt nöjd... nymatad, torr blöja, sova i våran säng och en massa kärlek från mamma och pappa. Jag sjöng vaggvisor men det hjälpte inte, han fick ligga på pappas bröst(favoritstället) men det hjälpte inte. Han låg och sprattlade, stånkade och tittade. Nöjd men inte trött.

Timmarna gick och han ville ha mat vid 2:45, han fick mat och jag tänkte att nu somnar han säkert. Jag la honom på mitt bröst och han spydde ner mellan tuttarna på mitt linne. Jag torkade lite med en spyhandduk(WHATEVER nu vill jag bara sova!) fortfarande kladdig och fläckig men man bryr sig inte så värst mycket nu för tiden... Kläderna är konstant nerfläckade med spya och bröstmjölk. 

Fortfarande vaken när klockan blir 4:45 då ber han om mer mat och det får han. Jag förklarar för Texas att små bebisar ska sova på natten och frågar honom hur han orkar vara uppe så länge!? Jag frågar vad som är fel, vad vill du ha? Men han är ju egentligen nöjd... han gråter inte. Vad ska jag göra!?

Matning igen klockan 6:45 och DÅ klockan 7 då stänger han sina vackra blå. Jag är helt död, huvudet värker och pulserar, ögonen svider och jag trycker 2 panodil och ber till gud att han ska sova nu.

Han sover till 9:45... vi går upp och äter frukost och här sitter vi nu. Han har somnat på soffan och jag måste väl gå och sova jag med fast det är 1000 andra saker jag hellre hade velat göra...

God natt!
Kommentarer!
Postat av: hanna

Vilken buskille! Hoppas du får vila lite idag iaf!

Kommenterat - 2008-11-05 / 12:52:33  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Aro

Han ville väl se valvakan som gick i natt. Haha.

Kommenterat - 2008-11-05 / 13:22:46
Postat av: Lisa

ajdå de var ju inge trevligt, tror våran bebis också kommer bli en nattuggla. De är så de beter sej i magen nu i alla fall, sover hela dagarna och vaknar lagomt tills de att jag och Martin ska sova.

Kommenterat - 2008-11-05 / 14:06:43  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: