Nää!? Är det sant?!?

2008-11-11 / 14:29:36
Fick min lönespec idag, ingenting konstigt med det... den dimper ju ner denhär tiden varje månad. Men vad ser jag?!? Föräldraledighetstillägg 1824kr! Jag gnuggar ögonen, tar en klunk av mitt kaffe och tittar igen... nää jag såg inte fel! TJIHOO så glad jag är nu!!! Det hade jag absolut inte räknat med! Och dom pengarna betyder jättemycket för mig nu när man lever på FK(=fattig som en kyrkråtta). *Glad glad glad*

Det är säkert jättevanligt att företag betalar ut sådana tillägg till sina anställda, men jag hade ju inte räknat med att mitt företag skulle göra det, dom är inte kända för att "skämma bort" sina anställda om man säger så...



Mitt lilla hjärta ligger på en filt och sover på köksbordet och jag tänkte knåda ihop lite chokladbollar innan han vaknar. Fredrik är och jobbar på sitt extrajobb och kommer hem någon gång efter 7... så nu är vi ensam hemma igen.  =(

Hejs!
Kommentarer!
Postat av: erica

Ååhå vilken lyx ;D ...

tänk om man hade sådandär tur.. !

men, hur är det med er?? lever och mår? :)



KRAM OSS

Kommenterat - 2008-11-11 / 15:02:53  | URL - http://erjca.blogg.se/
Postat av: Marie

Skicka lite pengar till mig också, haha :)



Ja det ska bli kul med hotell och go julmat. Får se vad Vince tycker om att sova borta. Jag tror nog inte han bryr sig så mycket, men man ska aldrig säga aldrig. :D



Ja då får vi bytlåna lite, haha. Jag har ju aldrig hållit i en bebis som väger under 4 kilo så han får inte ha gått upp för mycket i vikt, han Texas. ;)

Kommenterat - 2008-11-11 / 15:48:35  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Har aldrig hört det där, eller vänta nu... Tror att kanske sambons jobb har något sådant... Kanske :P Alltid kul iaf med pengar man inte visste om ;)

Kommenterat - 2008-11-11 / 19:05:49  | URL - http://therre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det kul när man får "oväntade" pengar!!!Jag fick förra månaden i efterskott från jobbet för min förra föräldraledighet runt 5000:- som de hade "glömt" att betala ut som jag inte heller visste att jag skulle få....TACK säger man då! :-)

Kommenterat - 2008-11-17 / 11:52:46  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: