Ut och ranta

2008-11-12 / 12:36:51
Idag ska vi ut och ranta mest hela dagen. Först är det BVC + läkarbesök kl 14:10, sen ska vi gå på stan och shoppa litegrann och avslutningsvis så är vi bjudna på middag hos Texas farmor.

Undra hur mycket han väger nu våran lilla skatt? Jag skulle gissa på 3600g. Och kanske är han kring 57cm lång nu? Ska bli så spännande!
Jag måste också fråga Ulla(BVC-tanten) om Texas sover för lite!? Läste någonstans att bebisar i hans ålder sover ca 18 timmar per dygn. Jo tjena säger jag... såhär ser Texas sovshema ut ungefär(det varierar ju):

Från 00:00 - 23:59

00:30 - 04:00 = 3,5

06:00 - 08:30 = 2,5

12:00 - 14:30 = 2,5

17:00 - 19:00 = 2,0

TOTALT 10,5 timmar


Ja, han är nästan alltid vaken 2 timmar på natten när han ska ammas... först amning ca 1 timme sedan tar det en timme till innnan han somnar. Jag är så van nu så jag tycker inte ens att det är jobbigt. Jag läser bok medan jag ammar på natten så det är ingen fara.

Jag får väl ihop ca 5 timmar sömn per natt men jag har vant mig vid det och känner mig ändå hyfsat pigg på dagarna, det är på kvällen vid 23-tiden jag börjar bli riktigt trött.
Ammande kvinnor klarar sig på mindre sömn... denna fantastiska kvinnokropp! Jag är så stolt över att vara kvinna! 
Kommentarer!
Postat av: Catti

Kommenterat - 2008-11-12 / 12:53:52  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja 3% är ju inte alls mycket! :) Tack för den redogörelsen. :)

Kommenterat - 2008-11-12 / 12:54:27  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, visst är kvinnokroppen fantastisk! :D



Ja om man bloggar om 10 år återstår ju att se. Jag tycker bara det ska bli så himla kul att kunna gå tillbaka om tio år och läsa vad jag skrev idag. Hur jag kände, vad jag gjorde och framför allt mina upplevelser av att just ha blivit mamma. Tänk att veta allt man vet om tio år och kunna läsa sig tillbaka till tiderna då man inte visste någonting om framtiden. När Vincent är en jobbig tonåring och jag kan läsa om hur underbar han var som bebis. Det ser jag fram emot. :D

Kommenterat - 2008-11-12 / 14:27:54  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Catti

haha ja, det kan jag tänka mig.. När man vet om hur det känns liksom.. :) Åh, jkag längtar! Om det nu blir någon "riktig" förlossning för mig.. Dety är ju inte säkert ännu. Kommer nog bli väldigt besviken om det blir KS pga moderkaka eller att detta barn ligger helt fel. ;)

Kommenterat - 2008-11-13 / 14:20:08  | URL - http://thewife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: