God morgon

2008-10-07 / 08:44:00
Har haft en del "mensvärk" nu på morgonen, men det är absolut inga värkar så tro inte för mycket nu!  ;)

Idag blir det fika med ett par tjejer från Familjeliv-tråden och kanske kommer någon med nyfödd bebis också, vi får se! Ska bli kul iallafall!

Fredrik kom nyss hem men ha gick och la sig på en gång för idag ska han på introduktion på nya extrajobbet, så han måste vara utvilad så han orkar. Nya jobbet innebär att köra ut IKEA-grejer med lastbil.
Han är så duktig min älskling som ska jobba extra för att försörja sin lilla familj!  =)
Kommentarer!
Postat av: Marie

Jo min syster sa också Vero Moda :) Enda butiken jag inte var in i igår, haha. Ska fara dit och kolla nån dag.



Jo, jag vet att jag var också bara jävligt otålig i slutet. Det värsta var när jag hade så mycket värkar, men öppningsskedet fortfarande gick så sjukt sakta, då tänkte jag bara TA UT HONOM NÅN GÅNG! Så började de surra om att det kanske inte skulle bli någon bebis just denna dagen och då rann ju verkligen allt hopp ur en.. Men två timmar efter det var han ute. :) Så när det väl händer, då händer det! :D Hur många dagar har du gått över nu?

Kommenterat - 2008-10-07 / 09:41:41  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tror din bäbis är ute inom 3 dygn!!! ;-)

Kommenterat - 2008-10-07 / 10:19:22  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Tess, som bara läser bloggar men inte har någon egen

Man ska inte underskatta "mensvärken".



Dagen innan min dotter föddes så hade jag lite lite småont i ryggen. Kändes som när man stått för mycket och är trött i ryggen. Tänkte inte så mycket på det för jag hade stått och donat i köket hela dagen. Det påminde även om lite mensvärk.

Kan tillägga att jag inte hade ont en endaste gång under graviditeten förutom dygnet innan hon föddes.



12 timmar senare (04.00) så vaknar jag och ska gå på toa. Då går vattnet. Börjar känna av lite lite mensvärk på direkten. Då är det i magen värken är placerad. Kl.05 då har jag värkar med 2 min mellanrum men fattar ändå inte allvaret för inte kan väl jag föda barn än?! Trodde att jag skulle gå omkring med en massa förvärkar och bli hur förberedd som helst.



Vi kommer in på BB kl.06.30 och då är jag öppen nästan 7 cm!

Kl.10 är jag helt öppen. Dock ville inte krysvärkarna tillta så det tog ytterligare 3,5 timme innan hon kom ut. Hade det inte varit för det så hade jag verkligen "ploppat ut en bäbis".



Hon födde iof i v36+2 så jag var verligen inte förberedd. Den där väntan som alla pratar kom den blev jag totalt snuvad på.



Summan av av alltihop är att det kan bara säga pang när du minst anar det! Även om du tycker att det bara är fjuttig mensvärk.



Sen kan jag tillägga att även fast dottern kom lite tidigt så var hon hur fin och frisk som helst. 3kg tung och 46 cm. :)



Lycka till nu!

Kommenterat - 2008-10-07 / 10:22:50
Postat av: Erica

Jag tror som hanna :P

Kommenterat - 2008-10-07 / 13:27:44  | URL - http://erjca.blogg.se/
Postat av: Erica

faast.... Jag vill gissa mera kom jag på ;P



(Torsdag kl 10.34 vikt-3039 längd-48 kön-Tjej)



Där haru facit! (haha) ;P

Kommenterat - 2008-10-07 / 13:30:16  | URL - http://erjca.blogg.se/
Postat av: Alina

åå grattis till graviditeten! :) nervös inför födseln? hoppas allt går bra! kramar

Kommenterat - 2008-10-07 / 13:37:55  | URL - http://emmiealina.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: