Lycka

2008-10-17 / 22:09:49

Nu fungerar amningen jättebra! Jag hjälper Texas på traven och klämmer till bröstvårtan litegrann och då suger han till ett bra tag direkt. Duktiga lilla pojken!  =)
Men gud vad han äter! Mycket och ofta! Han vill ha mat med ca 2 timmars mellanrum och då vill han ha en halvtimme på varje bröst... så det känns som att jag gör inte annat än ammar! Men det är klart han min lilla skatt ska få mat när han är hungrig.  =)
På natten så klarar han sig iallafall från att amma från ca kl 02-07 så det är ju skönt.

Navelstumpen har trillat lös idag och han har en sån söt liten navel.

Dags att sova en stund innan nästa amning.

Nattinatt!

Kommentarer!
Postat av: Nathalie

Vi mår bättre nu iaf, både jag och Nova :)



Härligt att ammningen fungerar och att han är snäll lillpojken! Önskar att min ammning också kunde fungera, tråkigt att bara kunna amma på ena bröstet, pumpar på andra ju. Men blir ju ej samma stimulation som när ett barn suger så mjölken sinar nog snart i det känns det som :(

Hoppas verkligen din ammning fortsätter att fungera bra, det är ju guld värt att slippa gorma med mat och blanda, speciellt då man ska ut på stan eller bort :)



BVC är knasiga, dom tar ej hennes magont på allvar och tycker att hon är så snäll när vi är där. Men va tusan, dom ser ju inte hurdan hon är nattetid, eller hur lite hon sover och istället skriker.

Jag tar saken i egna händer, har bytt ersättning (NOva få ju hälften ersättning och hälften ammar jag genom att det ej går att bara amma på ett bröst) till en som är för känsliga magar, får se om det blir bättre. Annars ska jag kontakta barnmottagninge i sundebyn i veckan för att eventuellt få riktiga kolikdroppar!



Hoppas ni får sova inatt, nu blev det lååångt! :) kram

Kommenterat - 2008-10-17 / 23:00:31  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Marie

Härligt att amningen blir bättre!



Haha, ja jag är ju livrädd för mjölkstockning och går omkring i min varmaste dunjacka, även när det är sol ute. Svettigt värre, men det är det värt. Brukar också ha "pattevärmare" men just nu är de glömda hos min syster så igår lindade jag en tjock halsduk runt brösten när jag var ut. Måste sett ut som att jag gått och skaffat mig riktiga sillisar under dunjackan, men det får jag leva med. ;)

Kommenterat - 2008-10-18 / 10:19:05  | URL - http://rudies.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: