Pappa!

2008-10-22 / 23:36:21
Första dagen utan Texas pappa... det har gått bra men vi saknar honom som tusan! Och han jobbar ju dygn också så han kommer inte hem förrän imorgon.
 




Idag har vi varit på BVC 2-veckorskontrollen. Lilltrollet hade gått upp 115g sen förra veckan sen nu väger han 3060g. 

Jag har ammat 4 gånger sen kl 19:20 och nu verkar han ska ha mer, men brösten känns ju helt uttömda!!! Hoppas han kan vänta en stund till så det hinner produceras lite mjölk. Och sen hoppas jag att han sover flera timmar. 

Jag hade feberfrossa inatt men efter 2 panodil, tjocka kläder, filt, täcke och lite sömn så gick det över. Märkligt... kan det bero på sömnbristen?



Kommentarer!
Postat av: Marie

Vad tråkigt att det inte vill sig riktigt med amningen. Det var min största mardröm att jag inte skulle kunna amma, vet inte varför det kändes så viktigt för mig.. Hoppas det blir bättre för er iaf, speciellt eftersom det verkar vara väldigt viktigt för dig också att få amma honom. Annars ska man inte underskatta ersättning, den är rätt bra den med, bara det att det är så himla enkelt att amma då man alltid har maten med sig och aldrig behöver tänka på den biten. Blev han nöjd efter han fått ersättning då?



Det blev bara en massa småsaker på IKEA. Köksgrejjer och barnsaker. Som det brukar bli. :) Det var inte för själva inköpen vi for dit, utan bara för att få fara iväg på en liten tripp. :D



Du får hänga med på nästa fika istället! :) Jag kan fika lite extra för dig. ;)

Kommenterat - 2008-10-23 / 09:51:42  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Jo amningen funkar bättre o bättre, men han har fått extra ersättning enda sedan födseln, så jag ammar honom från båda brösten, sen på kvällen om han inte är nöjd (innan vi ska sova) så ger jag honom exta och ibland går 65ml ner och ibland ingenting! lite olika, så bruka se när han inte e nöjd bruka han få lite extra om han vill :)

så jag tycker ersätting e jätte bra att det finns!! Hur går det för er då? KRAM OSS!

Kommenterat - 2008-10-23 / 14:43:01  | URL - http://erjca.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jobbigt att pappa Texas är borta, men man överlever, vi är kvinnor och vi är stark ;) ha ha, trodde jag på det där själv? :D



Jag hade också feberfrossa, dock första veckan när Nova föddes, var helt urmärglad och dålig, brösten var som meloner och allt var kaos. Huvva. Hoppas det blir bättre för dig snart!



Ni har en liten herre :) Nova har hela tiden gått upp mellan 350 och 500 gram per vecka, men då är hon ju som en fotboll också :P Hon skulle gärna få vraa lite mindre, man orkar knappt bära henne nu för tiden och hon är bara 2 månader! haha.



Kram

Kommenterat - 2008-10-23 / 15:53:29  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: