Pyjamas hela dagen

2008-10-23 / 22:20:40

Jag och Texas somnade av ren utmattning kl 03:30 inatt. Då hade jag ammat honom hela kvällen och natten från 19:20-03:20. Det blev väl en 10-12 amningar, men han blev aldrig mätt. Så vi vaknade igen 3 timmar senare och efter 3 täta amningar så var han inte nöjd, han ville ha mer... så med tårar som rann ner för mina kinder så gav jag honom ersättning och då blev han äntligen nöjd mitt lilla hjärta. Det tar så emot att ge honom ersättning eftersom det inte finns något bättre än bröstmjölk och jag vill ju att mitt barn ska få det bästa! Men räcker inte brösten till så måste jag ju. Hoppas iallafall att det rinner till mer mjölk i brösten nu när han suger så mycket och ofta. Det ska ju främja mjölkproduktionen.

Så idag har jag sovit när Texas har sovit. Bytte om från pyjamas(ja, jag har pyjamas nu för tiden så jag inte behöver klä på mig och klä av mig 17 gånger om varje natt) vid middagstid.

På kvällen kom Aro och Karro förbi. Texas fick jättefina presenter... pyjamas och napp-burk.

Nu är det dags för kvällsmat för både mor och son.  =)

Nattinatt!

Kommentarer!
Postat av: Hanna

Tufft. Hoppas verkligen det funkar bättre snart. Försök att inte ha dåligt samvete om du ger ersättning nån gång. Ersättningarna idag är jättebra så han mår inte dåligt av det. Och som du säger så borde det ju komma igång ordentligt när du måste amma så ofta. Du kan ju pumpa ibland oxå. Sen kan det ju vara så att han ännu inte hittat rätt teknik oxå... Finns massor av orsaker till varför det itne funkar helt 100... Nåja, hoppas du får sova lite idag. Man mår så mkt bättre då.

KRAM!

Kommenterat - 2008-10-24 / 10:08:54  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Elin

Vet du gumman... jorden går inte under om du ger lite ersättning ibland. Du är ju så otroligt duktig å ammar all annan tid så om lillkillen behöver lite extra käk för att kunna sova så ge det. Då får du ju oxå sova å slipper bli helt utmattad. Det kommer säkert att ordna sig med amningen framöver. Texas kan inte ha en bättre mamma än dig å mammakärleken sitter inte i tissarna. Stooor kram!!

Kommenterat - 2008-10-24 / 10:26:10
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: