Måndag

2008-09-22 / 11:36:12
Jag hade faktiskt mina första förvärkar inatt... jag blev helt glad av att känna någonting. Det var väl inte sådär jättekraftiga men dom höll mig vaken ihopkurad i fosterställning en stund iallafall, alltid något.  ;)

Idag ska vi på föräldrautbildning kl 13:30, ska bli kul. Tror vi skulle prata om smärtlindring idag och det känns som att jag inte är alltför påläst inom det ämnet så det blir nog lärorikt. Min tanke inför förlossningen är att jag ska klara mig på lustgas, men det är så svårt att veta i förväg hur man känner då och hur mycket man klarar av... så man vet ju aldrig.  
Kommentarer!
Postat av: Marie

Nu får du lugna dig lite, jag har ju inte hunnit få min bebis ännu ;)

Kommenterat - 2008-09-22 / 12:09:04  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

kul att du börjar känna av nått redan !

Vi hade om smärtlindring sist jag var på våran föräldrautbildning. Jag har alltid sagt att jag vill ha epiduralbedövning när jag föder barn, men på utbildningen så var min bm emot epiduralbedövning och sa bara dåliga saker om de. Så nu vet jag inte vad jag vill, hon skrämde ju upp mej lite när hon berätta hur "dåligt " de är och att dom måste ha kolla på bebisen hela tiden. Dumma bm !

Kommenterat - 2008-09-22 / 12:40:35  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh förvärkar? spännande!

Hade även tanken att föda med endast lustgas med epiduralen var en gudagåva tror jag, (dock vet jag ju inte hur det skulle ha känts utan ;-P)



Ha ha, hon håller nog dom uppe grannarna. Dom blänger på en så fort man möter dom ute på gården men säger dom ngt så har Magnus tagit fram en bra kommentar "Det är ett barn, det finns ingen av och påknapp, det har en stereo!" haha :)

Kommenterat - 2008-09-22 / 12:59:09  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: