Helt slut

2009-02-27 / 19:11:19
Har precis lagt Texas och sova(för natten?) efter 2 timmars skrik och missnöje och jag är HELT SLUT! Det tar verkligen på krafterna när gossen är ledsen. Nu ska jag bara dega framför datorn och tvn resten av kvällen och äta godis. Hade behövt äta middag också men jag orkar inte laga... högst ett paket nudlar i sånt fall. En nackdel med att bo på landet är ju att det inte finns någon pizzeria och än mindre någon matutkörning. Men i det stora hela är det ju ändå helt klart VÄRT det, att bo på landet alltså. ;)

Idag har vi varit hos syrran hela dagen. Vi har ätit lunch, fikat sjukt god strösselkaka från Holms och haft det trevligt. 
När vi kom hem vid halv 5 satte det igång... först skrek Texas som en stucken gris i en halvtimme och ingenting hjälpte. Så jag gjorde EN MARIE och det hjälpte en aning. Ett tag senare bajsade han ett stort lass i blöjan så det kanske var där skon klämde? Jag tyckte att gossen behövde sova en stund innan det var läggdags men det tyckte inte han... så det var bara ta upp honom och gå och bära. Gjorde honom gröt och han åt upp allt och sen la jag honom i sängen och han somnade. *Puuuh*

Nu la jag honom ju då inte enligt "shemat" klockan 20 men det är för att han har sovit så lite idag och var så trött-kinkig nu på kvällen. Ska bli intressant och se om han vill stiga upp kl 6 imorgon bitti bara därför... Hujeda mig!

Nä, nudlar var det va?

Hejs
Kommentarer!
Postat av: Cecilia

Vilken fin blogg du har :)



Jag var också påväg att göra en Marie här om dan men hon somnade till slut, (Jag tror hon hade lite feber). Ikväll har hon tjorvat i 2 timmar men somnade till slut kl 22. Så skönt att vara vaken lite efter att hon somnat utan att känna stressen över att behöva somna själv också innan hon vaknar igen. Imorgon är det ju lördag :) Ha en bra helg!

Kommenterat - 2009-02-28 / 00:01:50  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Marie

Det kommer bli ett känt uttryck det där, att göra "en Marie" ;)

Kommenterat - 2009-02-28 / 07:46:13  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: lisa

Ja de kan de ju vara. Ska testa smörja in med hydrokirtison, har ju sån salva hemma då jag sälv är problem med eksem.

Kommenterat - 2009-02-28 / 17:10:23  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: