Mjölkallergi?

2009-02-03 / 17:05:00
Jo, som ni säkert redan läst i tidigare inlägg så har Texas varit missnöjd och grinig dom 2 senaste veckorna. Har inte velat ligga själv, vill helst att man ska gå med honom, svårt att komma till ro och sova på dagen, sovit dåligt och legat och kasta huvudet fram och tillbaka samt gnidigt sig i ansiktet på natten osv. Jag har ju trott att det är ett utvecklingssprång men det verkar ju som att det är något annat...

Så igår när vi var på BVC för att ta första sprutorna så berättade jag för Ulla(vår BVC-sköterska) om hur läget ligger. Jag berättade även om hur torr och rödflammig han är på kroppen och att vi smörjt in han som tokar men det hjälper inte och att det verkar som att det kliar ibland. Så hon tyckte att jag skulle sluta helt med mjölk(= allt som inehåller mjölk) och ge honom mjölkfri ersättning för att se om det är mjölkallergi. Så nu får jag inte äta någonting typ... jag lär ju gå ner ett par kilo på köpet iallafall.
Så vi ska testa detta fram till nästa vecka på onsdag då vi får träffa barnläkaren.

MEN jag är ju inte helt säker på att det ÄR mjölkallergi... för nu i precis samma veva så har vi bytt till Neutral tvättmedel eftersom vi misstänkte att han blev så torr pga tvättmedlet. Igår och idag har jag tvättat upp ALLA hans kläder, sängkläderna i vår säng, hans säng och vagnen.
Jag har ju märkt att jag blev alldeles torr om händerna då jag handskades med den nytvättade, blöta tvätten med det gamla tvättmedlet så det kan ju vara att han inte tålde det?

Och nu är det ju jättesvårt att veta när han blir bättre om det är pga tvättmedelsbytet eller mjölkborttagningen?! 
Kommentarer!
Postat av: Pysselkärring



ler det är inte lätt att vara mamma,

Lycka till



kramar om

Kommenterat - 2009-02-03 / 17:14:57
Postat av: Cecilia

Hmm, ja det har du rätt i. Klurigt. Säg det till din Barnmorska också. För då kanske du kan testa smått att dricka mjölk igen om nån vecka och se hur det går.. Hoppas det ordnar sig! Och tack för trevlig fikastund :)

Kommenterat - 2009-02-03 / 17:28:39  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Lisenn

usch vad jobbigt det är när man inte vet vad det är med ens barn! Och just när man har två saker som man tror kan vara orsaken. =( Ville bara berätta att jag jobbat med barn som är allergiska mot komjölksprotein, och de var ofta väldigt torra om huden, på vintern kunde de inte tvätta händerna i vattnet för de fick nästan stora sår. Läkaren hade sagt att det tydligen är vanligt. Samma sak för kompisens son som är glutenintolerant. Så det kan ju vara mjölken i alla fall. Men det hjälper kanske inte så mycket eftersom du tyckt att du själv kännt av tvättmedlet.

Kommenterat - 2009-02-05 / 10:18:26
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: