Stress-shopping och BVC

2009-02-11 / 20:38:19
Idag stod läkarbesök på BVC på schemat... och innan det åkte lilla familjen på Storheden och shoppade och handlade mat.
By the way stress-shoppa medan far och son sitter i bilen och väntar är inget jag rekomenderar. Men detta fick jag iallafall med mig i all hast:


Wow! Jag lyckades handla kläder till MIG för en gångs skull  ;P



Roliga rosa örhängen... jag har en viss förkärlek till billiga H&M-smycken  ;)



Filt till gossen



Och en dagsfärsk bild på hjärtat


Läkarbesöket på BVC var stressigt som vanligt *suck*... inte fick man många minuter med barnläkaren. Grannen Annika var där med sin Alice och hon blev utskickad ur rummet med ungen i bara blöjan! Ska det verkligen vara så?! Är det bara på Bergnäsets VC dom bokar in så pass många besök så man inte ens hinner klä på sitt barn!? DÅLIGT tycker jag att det är iallafall. 
Barnläkaren skrev en remiss till barn på Sunderby sjukhus så dom kan utreda ordentligt varför Texas är så torr och rödflammig i huden. Känns jättebra att vi ska få åka dit. Hon skrev också i remissen att vi ville ha en tid så fort som möjligt och det var ju snällt, för annars kan man få vänta i upp till 3 månader. 
Men några sprutor ville dom inte ge idag heller, så 4:e gången gillt då nästa gång eller?

På kvällskvisten kom Texas farmor och faster på besök. Jag var så fräck så jag passade på att hänga tvätt och duscha medan jag hade barnvakt, men det kanske man får göra?  ;P
Kommentarer!
Postat av: Cecilia

Vilka fina kläder + filt :)

Jag tycker absolut man kan "utnyttja" barnvakter för att få duscha å grejja :) De har nog ingenting emot att få vara med Texas :)

Kommenterat - 2009-02-11 / 21:22:31  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Sofia

På hertsön klär man på/av, väger och mäter i väntrummet (barnväntrummet då, det finns x antal väntrum där och jag har alltid lika svårt med att veta vart tusan jag ska gå och vänta då man ska till vårdcentralen i olika ärenden) Läkaren undersöker i bm:s lilla rum och klär de av barnet så får de tusan klä på också!



Skönt att ni får kolla upp torrheten ordentligt på sunderbyn=)

Kommenterat - 2009-02-11 / 22:44:54  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Marie

På Porsöns vårdcentral händer det också att man blir utskickad i bara blöjan, men jag tycker det är rätt skönt för det finns så gott om plats att klä på barnet i väntrummet. :)



Stess har jag aldrig upplevt, Vincents läkare gillade jag på en gång, han är en äldre man som verkligen verkar lugn och bra med barn. Jag ser helt mycket fram emot att få träffa honom igen på sexmånaderskollen.



Däremot fick vi träffa en kvinnlig läkare när Vincent bara var någon vecka för att kolla på hans svullna huvud och där var det verkligen bara in, titta, ut. Haha.

Kommenterat - 2009-02-12 / 07:34:41  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pia

På Örnöset händer det också att man blir utskikade i bara blöjan!

Kommenterat - 2009-02-12 / 08:31:30
Postat av: Stina

Ser att Texas har likadant babygym som Tuva. Hon har dock inte börjat leka så mycket i det men tycker att det är kul att titta på sakerna som hänger, men snart kommer hon väl i gång med gymandet hon oxå.

Hoppas allt är bra med er. Kram

Kommenterat - 2009-02-12 / 12:34:29  | URL - http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: Wifie

Verkar gälla alla BVC det där med påklädningen. Jag blev så sur sist vi var för då kom dom in med en sjuk ettåring och slängde upp på skötbordet PRECIS bredvid min lille A på två veckor!! Och ettåringen låg där och hostade och snorade. Var ju livrädd att min kille skulle få RS...

Kommenterat - 2009-02-12 / 16:43:05  | URL - http://thewife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: