3 månader

2009-01-08 / 23:58:03
Idag fyller Texas 3 månader och det firades med ett besök på BVC.

Vikt: 5370g (+920g på 1 månad)
Längd: 62cm (+3,5cm på 1 månad)
Huvudomfång: 39,5cm (+1,5cm på 1 månad)

Han kommer bli en lång kille min Texas!  =)
Men några sprutor blev det inte idag eftersom han har varit lite förkyld i veckan...

Dagens bilder:

Pappa försöker lära mig stå



Gosar och smakar på snutte-tigern



Flyttar själv bort snutte-tigern från ansiktet  =)



Nöjd utan blöja



Mammas hjärta


Texas utvecklas mer och mer för var dag som går och det är ren glädje att följa hans framsteg. För ca 2-3 veckor sedan började han att prata och han pratar mer och mer för var dag som går, jag ÄLSKAR att höra honom prata!

Hans nacke är NÄSTAN helt stabil i alla lägen, det är så nära nu...

Sprattla utan blöja är en klar favoritsysselsättnig och då pratar han extra mycket dessutom. 

En annan favoritsysselsättning är att bada i STORA badkaret tillsammans med mamma eller pappa fast lilla badbaljan går mycket bra den också.  ;)

Vi ammar med 2-3 timmar mellanrum och då äter han 30-40min. 

Han sover gott om nätterna men tycker om att vara vaken lääänge så läggdags är oftast vid 01:00-02:00. Då sover han 5 timmar, äter och sover 3 timmar till. 

Han har lärt sig att föra sina händer till munnen och suger ibland på fingrarna men inte så gärna på napp.

Han somnar gärna i famnen och oftast i samband med amning.

Han bajsar var 4-5 dag och då kommer det ett rejält lass vill jag lova.  ;)

Texas har precis börjat använda stl 62 men har fortfarande kvar en del plagg i stl 56. Pyjamaser har han haft i stl 62 i ett par veckor och måste snart byta till stl 68.

Texas är en riktig gospojke och har ingenting emot att bli pussad på, kanske för att mamma vant honom med 100 pussar om dagen?  =)


 


Kommentarer!
Postat av: Catti

Men oj, bajsar dom inte oftare än så? :D Det trodde jag. ja det är mycket man har kvar att lära hihi. :) Men snart har vi någon att träna på här hemma också. ;)

Kommenterat - 2009-01-09 / 09:50:28  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Nath

www.optimalprint.se - därifrån har vi beställt dom :) Tror vi betalade 170 kr inklusive frakt för 20 kort. Tyckte det var grymt billigt, hade jag vetat att sidan fanns när vi skickade ut inbjudningskorten så hade jag gjort dom där! :)

Kommenterat - 2009-01-09 / 10:51:08  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: