4 procent

2009-01-23 / 21:46:55
I Aftonbladet finns idag en artikel om vilka namn vi ger våra barn... och Texas finns med i en omröstning.  ;)

Jag kan tänka mig att många är nyfikna på "varför" vi döpte honom till Texas så jag tänkte passa på att berätta för er hur det gick till...

Jag och Fredrik hade lite svårt att komma på killnamn, jag gillade Maximillian men det gillade inte Fredrik(herregud det heter ju Zlatans pojk *suck*). Fredrik gillade Pontus men det ville inte jag att vårt barn skulle heta. Så en dag satt vi på en "namedroppar-sida" bara för skojs skull och kollade vad det dök upp för namn, det var kul vi skrattade åt många namn och rynkade på näsan åt ännu fler... plötsligt dyker Texas upp och vi båda skiner upp och tycker att det namnet är ju perfekt! Helt sjukt att båda på en sekund bestämmer oss för att Texas ska han heta, ingen tvekan! Vi kallade honom Texas flera gånger när han låg i magen också för vi kände ju på oss att det låg en liten gosse därinne. 

Så tyvärr hörrni, ingen romantisk historia om att han blev tillverkad i Texas, jag har då inte ens varit på den sidan av Atlanten ännu så.  ;)
Kommentarer!
Postat av: josse

TEXAS är det finaste namnet nånsin, han hade aldrig kunnat heta något annat. Texas är vår favorit och kommer alltid att vara det bästa som finnas i vårt liv! Puss

Kommenterat - 2009-01-24 / 02:12:04
Postat av: Cecilia

Jag funderade igår på hur namnet kom till så jag hade tänkt fråga nästa gång vi ses :)

Det är iallafall ett fint namn :)

Kommenterat - 2009-01-24 / 11:23:48  | URL - http://frularsson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tänk vad mycket bra man kan hitta när man surfar!!

Han ju verkligen en "Texas"=D



Byxorna är (tro det eller ej) inte molo... men plastisock;D

Har surfat så många molosidor på sistone så jag tror nästan jag börjar bli lite less!!

Kanske slutar med att Pumlan blir en liten lindex-tjej efterallt;P

Kommenterat - 2009-01-24 / 12:42:21  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: