Året 2008

2009-01-08 / 11:54:39
Januari

Fredrik inspirerar mig till att köpa ett par långfärdsskridskor och jag gör isbanan runt stan osäker. Mycket roligt men också rätt vingligt när man har lika bra balans som Bambi typ, men jag ramlar inte omkull en enda gång så helt värdelös är jag ju inte.  ;P
 



Den 19/1 2008 förlovar jag och Fredrik oss med varandra. *KÄRLEK* 




Jag, Emma, Malin och Sanna har en riktigt rolig drinkkväll med massor av supergoda drinkar. Dethär är också sista gången jag dricker alkohol på väldigt länge...




Februari

Jag och Fredrik tar många, långa härliga promenader i vintersolen.




Käkar frukost och läser DYK en helt vanlig dag i februari.




Den 15/2 2008 så tar jag ett graviditetstest efter några dagars illamående, resultatet är positivt och jag och Fredrik blir chockade men också väldigt glada. Vi ska få en BEBIS!!!  =D 



Vi har middagsbjudning och sjunger en massa SingStar och har det trevligt. Vi har nyligen fått veta att vi är gravida men det är för tidigt att berätta så jag "låtsasdricker" så ingen ska misstänka något.  ;P




Mars

Från ca v8-v13 mår jag illa, har ingen aptit och är sjukligt trött varje dag. En jobbig period...



Jag och Fredrik köper HUSET! Inflyttningsdatum 30/6... lååång väntan, vi längtar som tusan!




Svullen mage i v.12(11+1)




April

v.15 och linnet börjar bli för litet  =)




Maj

12/5 så åker vi på Rutin ultraljud och får se vårat lilla hjärta för första gången! En helt fantastisk upplevelse! Texas sprattlar och leker i magen och mår alldeles utmärkt.  =)



v.22 och fortfarande en liten pluttmage.  =)




Juni

Emma och Tobbe tar studenten på en av sommarens varmaste dagar.




Denhär månaden så packar vi för fullt och längtar supermycket efter att få flytta till vårat fina hus!



Midsommar
firas i stugan och pappa vinner skyttemästerskapet som vanligt.  ;)




v.24




28/6 flyttar vi äntligen till Alvik och det känns helt fantastiskt!  =)




Juli

Under juli månad så grillar vi ofta med vänner och familj, packar upp kartonger, fixar i huset och i trädgården, är i stugan, lär känna våra grannar och njuter av soliga dagar.



Vi målar fondvägg i hallen...


... och tapetserar om i vardagsrummet.




v.28




Augusti

Jag blir ledig med havandeskapspenning 4/8 och det är otroligt skönt!

Augusti månad bjuder på kräftskivor, grillfest med grannarna, "säkerhetsstopp" med dyk-klubben, IKEA, fix i huset, bio, bilbingo, stugan och soliga dagar i trädgården.


Vi tapetserar och målar om i sovrummet samt lägger in nytt golv.
 



v.34




September

Vi förbereder för bebisens ankomst, går på föräldrautbildning, fixar i huset och längtar jättemycket efter våran lilla bebis! Jag har bak-mani och fyller fryen med typ 10 sorters olika bakverk!  ;P



Shablonmålning i hallen




v.40




Oktober

8/10 2008 Den bästa dagen i mitt liv





MiniTexas




En gång i tiden räckte tydligen skötbädden till...




Oktober månad är som en berg- och dalbana med allt vad det innebär när man har nyfödd bebis, men mest av allt är det helt fantastiskt och overkligt att vi äntligen har fått våran lilla Texas.



November

Texas växer och utvecklas...




...och börjar le




December

Första julen




Det blev lite kortare om dom sista månaderna men det har ni ju ändå läst om ganska nyligt. 
2008 var helt klart det bästa året i mitt liv! Jag och Fredrik förlovar oss, vi köper hus och vi blir föräldrar till världens finaste Texas.
Det finns inga ord att beskriva hur lycklig jag är och det finns inga ord för hur mycket jag älskar min familj! Kärleken jag känner för mitt lilla barn är inte av denna värld....



Kommentarer!
Postat av: lisa

snygga förlovningsringar jag ocg martin har likadana ;-)

Kommenterat - 2009-01-08 / 12:11:21  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Postat av: Karro

Ja shit vad det har hänt mycket för er! :) När jag börjar tänka efter hur mitt år varit, så är det egentligen ingenting i jämförelse :P

Kommenterat - 2009-01-08 / 12:21:30  | URL - http://nollkollision.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Ojdå, 2008 var rätt fullt upp för er del!



Förresten, hur ser bänken i pärlspont ut? Såg ut intressant. Gjort själva?

Kommenterat - 2009-01-08 / 12:38:24  | URL - http://therre.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket år ni haft! :)



Ja Vince kan inte heller sitta i den ännu, men i stolen från IKEA med uppblåsbar kudde kan han sitta, den ger väldigt bra med stöd. :)

Kommenterat - 2009-01-08 / 13:25:08  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Aro

Men vilket kanonår!! Ojoj. Svårt att slå det.

Kommenterat - 2009-01-08 / 14:09:15
Postat av: Nath

Vilket kanonår! :)

Kommenterat - 2009-01-08 / 17:02:16  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: