Flitig

2009-01-21 / 19:15:21
Idag har jag varit flitig som en myra! Skottat snö, promenerat, lagat köttgryta, tvättat, renbäddat sängen, städat badrummet och tvättstugan skinande rena och all övrig tid har jag tagit hand om och lekt med barnet.

Jag skar mig i fingret idag när jag lagade mat och jag blev så rädd! Jag vågade knappt titta efter hur djupt jag skar, det blödde helt mycket men det var inte så farligt djupt som tur var... Jag gnydde lite i köket och Fredrik kom springande på en gång och plåstrade om mig. Han är så underbar min älskling. <3

Jag har eldat på tok för mycket idag... jag tycker om när det är varmt men 25 grader är lite att ta i... speciellt när man håller igång som jag har gjort. *Puh*

Texas sover vanligtvis inte mycket alls på dagarna men igår och idag har han sovit 2 längre stunder och jag tror fan att det är nappens förtjänst! Texas har inte alls varit intresserad av napp men den senaste tiden så har han börjat gilla den. Och det tycker mamma om.  ;)

Såg ni dokumentären Flickan med 2 ansikten igår? Huuuh vad läskig hon såg ut... och förstå vad bra man har det jämfört med dom stackars fattiga människorna i Indien! Jag är så glad och tacksam över att jag har det så himla BRA och att mitt barn är friskt och välskapt, det betyder allt för mig. 

Ja nu blev det lite allt möjligt i detta inlägg men det var det jag hade på hjärtat.  =)

 
Kommentarer!
Postat av: Lollo

he he ja dom åkte ut idag, tyckte det var dags :) åh dom psalmerna är fina! ska nog iaf ha tryggare kan ingen vara.



jo vi ska på babysim på söndag kl 8.30 på hersön badhus.. lite tidigt men d ska nog gå bra.

Kommenterat - 2009-01-21 / 21:16:56  | URL - http://louisemodin.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Oj vad duktig du varit, kommer du hit nu o tar tag i grejer åt mig? :P



Jag såg dokumentären, så hemskt. Jag brukar bli tårögd om jag ser nåt hemskt på TV, men det rann tårar ner för kinderna när jag såg det där, var så hemskt att hon dog :(

Kommenterat - 2009-01-22 / 06:32:07  | URL - http://therre.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: