Ledig mamma

2009-01-26 / 16:22:39
Idag har jag haft lite egentid, skönt var det. Jag åkte iväg på stan och sen och handlade mat, var borta i 3 hela timmar faktiskt. Jag tänkte att jag skulle kolla på lite kläder till mig själv men det slutade såklart med att jag gick och kollade på kläder till Texas, ja jag är ju hopplös! Jag köpte en bit tyg som jag ska sy en sparkbyxa till Texas av. Oj så kul det ska bli! Ska börja redan ikväll om Texas tillåter.  ;)
Sen var jag en sväng till Babyproffsen, där var det ju hyfsat utplockat... ville ha en dyna till stolen i avtorkbart tyg men det fanns det ju inte. Stod och sneglade på en hoppgunga men jag blev för snål, det ångrar jag nu. Men jag ska iväg till Lisa imorgon så jag kan nog ta det på vägen hem, det fanns några stycken kvar så. En tutte och 2 nappar till Dr Browns-flaskan fick jag med mig hem iallafall.

När jag kom hem kom Texas moster Emma på besök, vi fikade ananaspaj, drack kaffe och surrade på. Vi pratade bland annat om hur mycket tid man spenderar framför datorn och tvn, slösar bort sitt liv liksom! Jag funderar starkt på att begränsa mitt dator och tv-användande till 2 timmar per dag(1 timme tv, 1 timme dator)... det är ju illa att man ska behöva sätta upp regler åt sig själv, vuxna människan, men det är ju så lätt och fastna framför skärmen.
Nä nu ska jag lyfta på arslet och gå från datorn och vara lite kreativ! Baka och sy ska jag göra, som den husfrun/bullmamman jag är!

Hejs!
Kommentarer!
Postat av: Cecilia

Jag håller med dig ang. tv/dator.. Man blir dessutom så seg när man sitter och stirrar på burken. Man borde ta sig ut i friska luften istället!

Ses imorgon!

Kommenterat - 2009-01-26 / 17:36:57  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: