Morrn

2009-01-29 / 07:51:04
Natten var inte bra men jag överlever, kaffet står och pyser på spisen så jag ska nog vakna till liv.

Förstår inte varför nätterna blivit sämre NU för? Är det inte vid 4 månaders ålder bebisar brukar börja sova HELA natten?  Dom 2-3 senaste veckorna har Texas vaknat flera gånger per natt, och första stunden sover han bara 2,5-3,5 timmar. Jag klara mig inte på att bara få sova 2-2,5 timmar(ja, jag somnar ju inte direkt han somnar) sammanhängande sömn! 
Sömnen är så väldigt viktig för mig, jag har i mitt "tidigare liv" alltid behövt minst 8 timmar sömn per natt, nu har jag ju vant om mig såklart och klarar mig på 5-6 timmar sömn per natt. 
Jag blir grinig och på dåligt humör, och jag vill verkligen inte vara det, jag är inte sån. Jag vill vara en glad mamma åt Texas, alltid.
Förut så sov Texas minst 5 timmar(ibland 6 eller 7) innan nattamningen, fast då somnade han iofs inte för än 1-2, men det var då bättre än dethär.

Gnäll gnäll gnäll men ni vet hur det är när man inte får sova...  =*(
Kommentarer!
Postat av: Ida

Milda var likadan, hon sov hela nätter sina tre-fra första månader. Utan att äta eller ngågot krongel. Sedan började hon vakna fler och fler gånger per natt och jag höll på att bryta ihop innan det vände!

Tyvärr gick det inte "över" för än vi slutade med amingen..

Kommenterat - 2009-01-29 / 10:00:51  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja det är verkligen tufft när man inte får sova. Ebba hade tokskrik igårkväll, somnade först vid 1 när jag lyckades lugna henne så hon kunde äta sig mätt. Jobbiga nätter är inge kul men snart är våra små stora och sover gott..Tur man inte är ensam iallafall, vi kan ju alltid trösta varandra med det!

Kommenterat - 2009-01-29 / 10:40:46  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det ÄR så jobbigt att inte få sova på nätterna, svårt att hjälpa att man blir på dåligt humör sen fast än man inte vill!

Astrid har oxå haft några hemska veckor men nu plötsligt sover hon jätte, jättebra?!

Hoppas det blir bättre för er oxå snart=)

(vilket det säkert blir!!)

Kommenterat - 2009-01-29 / 11:32:11  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Sofia

Han kan ju vara allergisk el överkänslig mot något eller så kanske det bara årstiden, jag frågade min bm nu sist och hon sa att det är vanligt att småbarn får torrare hud på vintern. Hon rekommenderade att smörja med Miniderm(finns på apoteket) Tycker själv Locobase är superbra och har även kompisar som rekommenderar den. Tydligen är den bättre att smörja med när det är kallt ute då den nästan inte innehåller ngt vatten som annars kan frysa och ge frostskador=)



Frida hade röda torra fläckar på hela kroppen och i ansiktet, hon klöste och kliade sig mycket och skrek MYCKET!;P

På bvc trodde de länge att hon led av besvärliga eksem eftersom de inte gjorde ngn skillnad då jag uteslöt mjölk ur min kost.



Tog själv kontakt med allergisköterskan i sunderbyn då det aldrig blev bättre. Hon sa att man kunde smörja lite mjölk på barnets underarm och vänta en liten stund... om man sen kunde se "vita prickar" på huden där man smörjt så tydde det på att barnet var allergisk/överkänslig mot mjölk! Provade på Frida och hon fick massor av prickar direkt!



Världens längsta inlägg men

Lycka till!

Kommenterat - 2009-01-29 / 19:22:16  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag vet precis hur det är! Ursch så jobbigt, hoppas verkligen han börjar sköta sig snart lillkillen :)

Det tar verkligen på orken och tålamodet, jag om någon VET :)

Nova är väldigt jobbig nu också, inte det minsta roligt, hon skriker mest hela tiden, säkert ngt liknande.. utvecklingsfaserna :)

Kommenterat - 2009-01-30 / 00:19:53  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: