Trettondagen

2009-01-06 / 19:33:09

Idag har vi haft familjen Barsk(minus Tobbe som låg hemma i feber) på middag. Det bjöds på Pasta Filé Sauté till varmrätt och Hot Mintfudge Brownie Sunday till efterrätt, smaskens!

Annars har det inte hänt så mycket...

Imorgon ska jag göra sushi för första gången, det blir nybörjarvariant med räkor och gravad lax. Om DU har något bra recept eller tips så hade jag blivit jätteglad om du delade med dig till en glad sushi-amatör.  ;D
Och pinnar har jag köpt också, ska det vara så ska det.


Mammas lilla hjärtegull  <3

Kommentarer!
Postat av: Emma

Man kan sätta en skiva brieost på ovanpå laxen så blir det lite piffigare :) Och jätte gott! Vegetariska bitar med avocado är också supergott. Åhh, jag måste nog äta lite sushi snart :)

Kommenterat - 2009-01-06 / 21:48:35  | URL - http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Aro

Riktigt gott!! Du får träna nu så vi kan ha sushimiddag senare. Karro måste också lära sig äta.

Kommenterat - 2009-01-07 / 17:38:20
Postat av: Stina

Hoppas att sushin vart bra. Gjorde du nigirikuddar eller makirullar? Mitt bästa tips är att tänka på att inte pressa riset för kompakt, och att inte koka det för länge. Annars är det bara att sätta på det man tycker om, det går även att göra med tex lufttorkad skinka. Min favvo är dock kallrökt lax med sockerärtor och brieost på nigiri och om det ska vara maki, crabstick, avocado, och lite majonäs.

Kommenterat - 2009-01-07 / 22:32:55  | URL - http://lillstinas.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: