Bakdag

2009-07-21 / 20:03:24
När det är grått ute så är det perfekt bakväder! Så idag har jag rört ihop och gräddat en långpanna med rabarber och jordgubbsrutor, mycket smarrigt.




200 gram  smör
5 dl  socker
1 dl  Ljust Muscovadoråsocker
4 st  ägg
6 dl  vetemjöl
1 tsk  vaniljsocker
300 gram  rabarber
250 gram  jordgubbar

Tillagning

1. Värm ugnen till 175 grader. Lägg två bakplåtspapper omlott i en långpanna (ca 30x40) cm.

2. Lägg smöret i en skål och smält det på svag värme i mikron. Rör ner socker, råsocker, ägg, mjöl och vaniljsocker med en slev till en slät smet. Häll den i långpannan.

3. Ansa och skala rabarbern. Skär den i fjärdedelar på längden. Lägg ut rabarbern i ett rutmönster på smeten och fyll hälften av rutorna med halverade jordgubbar.

4. Grädda i mitten av ugnen 30-35 minuter. Kakan ska fortfarande vara kladdig när den är klar. Dra kakan ur pannan med hjälp av bakplåtspappret och stjälp över långpannan. Låt svalna. Skär kakan i bitar.


Recept och bild är hämtat från www.tasteline.com






Annars har det inte hänt så mycket... vi har tvättat, veckohandlat och busat på här hemma.

Och nu sitter jag och har en stund för mig själv. Fredrik är och dyker och Texas somnade för en stund sedan.

Jag har de senaste dagarna surfat runt som en galning på en massa sidor och letat klänning till bröllopet... jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha en riktig bröllopsklänning(men i sådant fall en enklare modell) eller om jag ska ha en vanlig lite finare klänning. Dagens i-landsproblem.
Om jag köper en vanlig klänning så blir det ju betydligt billigare... men men vi får se hur det blir. Jag fortsätter leta.
Kommentarer!
Postat av: Pia

Tror det skulle vara fint med en vanlig enkel klänning!:)

Kommenterat - 2009-07-21 / 20:19:39  | URL - http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Karolina

Mmm... GemigGemigGemig!!

Kommenterat - 2009-07-21 / 20:59:30  | URL - http://johalina.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Ser inte lite gott ut :)... åhh...spännande... hoppas du hittar DIN klänning oavsett hur den ser ut eller vad det blir ;)

Kommenterat - 2009-07-21 / 22:33:17  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Marie

Ser gott ut! :D Vad hände med klänningen du lade upp i bloggen? den var ju super! :D

Kommenterat - 2009-07-22 / 07:49:15  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oj så fikasugen jag blev just precis nu:)



Lycka till med klänningsjakten!

Kommenterat - 2009-07-22 / 13:16:56  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: