Buhuu

2009-06-05 / 11:30:20
Jag har inte kunnat träna eller ens promenera sen i tisdags pga sjukdom och det känns som värsta bakslaget! Men jag har ju iallafall kunnat äta nyttigt så det är ju bra.

Igår åt jag goood kycklingsallad till middag, med grillad kyckling, avocado, äpple, gurka, tomat och mangoraja-dressing.



På tal om avocado så har jag ätit inte mindre än (jag skojar inte) 1kg på en vecka! Antigen i "matsallad", smoothien eller så på hårdbrödmackan tillsammans med skinka. Och jag som inte alls tyckt om avocado speciellt mycket tycker nu att det är väldigt gott(fast inte enbart... ännu)! Och krämig, god konsistens. Så MINST en avocado om dan blir det.

Avokado innehåller nyttiga fetter, antioxidanter, A-vitamin, betakaroten och fler viktiga näringsämnen. Avokado kan vara bra för levern, hjärta och den används ofta inom skönhetsvård. Läs mer på nyfikenvital.org.
Kommentarer!
Postat av: H-E

Passar upperligt även i sushi!!

Kommenterat - 2009-06-05 / 11:47:00
Postat av: Katja och Lina

Avocado är ju super gott tycker jag!

med lite olja och salt på mums

Kommenterat - 2009-06-05 / 12:13:43
Postat av: Cecilia

Prova med lite citronpeppar på, Yummi!

Kommenterat - 2009-06-05 / 12:59:06  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: H-E

Ypperligt

Kommenterat - 2009-06-05 / 13:10:11
Postat av: Nath

Avicado är ju supergod att äta bara som den är med sked och lite örtsalt på! :) Testa det!

Kommenterat - 2009-06-05 / 15:11:02  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: