En bitchslap av verkligheten

2009-06-06 / 16:34:27
Jag ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG glömma hur bra jag har det som är mammaledig och kan vara hemma och njuta av min son hela dagarna.
Jag tänker ju iofs rätt ofta på vilket underbart liv jag lever men det tål att tänkas på ÄNNU mer har jag fått lära mig under dagens gång.
 
Idag ville jag sjunka igenom golvet kanske 67 gånger... mest för att folk glodde som fan! MEN ÅÅÅH låt mig vara!!! Hade god lust att fråga what the fuck are you people looking at? men det tror jag inte att min chef/arbetsgivare hade gillat. Sen så var det några italienare som ville fota mig tillsammans med dom... va FAN... Det var smockat med folk överallt och jag kände mig grymt obekväm... och tror ni inte att jag stöter på F21s största slemboll som i vanlig ordning var närgången och kommenterade min kropp... andas andas andas och räkna till 10


Jag funderade på om detta ens var värt pengarna? Och nej det var det inte.

Detta yrket är inte för mig och har aldrig varit... jag känner mig så liten och mindre värd så fort jag sätter på mig arbetskläderna. Detta är inte jag. Jag har så mycket mer att ge! Och jag har så mycket potential att göra något "bättre", det vet jag!

Ikväll är det jag som spelar på LOTTO.






Kommentarer!
Postat av: katariina

men Ingela:) det gick ju bra!!men det känns konstigt och komma till jobbet efter man har varit mammaledig!!ha det bra!Och ha det så skoj imorgon;) jag ska sooooova!!

Kommenterat - 2009-06-06 / 17:01:43
Postat av: Karro

Jag håller med, du har SÅ MYCKET MER att ge än att vara städerska!!

Kommenterat - 2009-06-06 / 17:45:02  | URL - http://johalina.blogg.se/
Postat av: Nath

Du skulle gett honom en propp Ingela! Då hade folk nog blivit impad ;)

Kommenterat - 2009-06-06 / 18:44:46  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Aro

Fy fan va pinsamt att vara man. Jävla italienare!! Bara skjuta bort. Och F21-slemproppen är det bara att anmäla, direkt!

Kommenterat - 2009-06-06 / 20:46:08
Postat av: Ida

Tråkigt att du känner så inför att städa. Visst är det ett aptrist jobb men inte får det mej att känna mej mindre värd. Jag har jobbat som städerska många gånger och det är ett tungt jobb som kräver sin kvinna (eller man), ett viktigt jobb som måste göras för att andra ska kunna jobba. Jag känner absolut inte att det är ett jobb för mej heller, vem drömmer om att bli städerska?

Känn dej stolt över att du är den du är. Du är ju samma fina omtänksamma människa oavsett vad du jobbar med. Låt inte en yrkesroll trycka ner dej.

Dom glor på dej för att du är en blond, ung och vacker kvinna. Inte för att du städar så klart!



Slemproppen som komenterar din kropp bör du anmääla för sexuella trakaserier GENAST. Sånt är bara inte acceptabelt!!



Jag hopas du vann på lotto och dessutom att du hittar ett jobb som du trivs med :-)



Kommenterat - 2009-06-07 / 13:03:17  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Brukade också känna mig obekväm i städkläderna... men samtidigt brukar jag tänka att utan mig skulle de se för dj-vligt ut där de jobbar... Skulle man vara borta en dag skulle det MÄRKAS!! Men det gör de inte om de är borta?!?! Vem har viktigaste jobbet då egentligen? Hoppas du hittar det yrke du vill jobba med en dag och trivas med det!! Tror också att de tittar på dig för att du är ung och ser bra ut :) !!!

Kommenterat - 2009-06-07 / 19:09:25  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: