Sjukstuga

2009-06-03 / 15:18:09
Jag tyckte Texas hostade så kraftigt och mycket på morgonen så jag ringde VC och hörde om dom tyckte att vi skulle komma in och vi fick en tid kl 10. Doktorn sa att det var en kraftig förkylning och skrev ut flytande Bricanyl som vi ska ge 3 gånger om dan.
Jag ville vara på den säkra sidan och höra så det inte var nå i lungorna eftersom han låter rosslig när han andas... men som tur var så var det ju ingenting.

Själv har jag blitt sjuk också! Vaknade av lite halsont, lite feber och allmänt risig... och jag blir mest irriterad över att jag inte kan TRÄNA!!! Men jag kör vilodag idag så får jag se om jag är fräsch mog för en promenad imorgon. Känner mig lite piggare redan nu så HOPPAS!

Pappa i huset har både VAB och VABF idag... ;)
Kommentarer!
Postat av: Emma

Haha, VABF, det var kul! "Vård av blivande fru" antar jag ;)



Hoppas han blir bättre snart Texas! Milla är ju precis som honom en ganska liten skrutt, ibland är det svårt att inte jämföra henne med andra barn. Men jag försöker låta bli. Hon är lite mindre än många andra helt enkelt, och det är ju inget fel med det. Så länge hon växer och mår bra så är jag nöjd :)

Kommenterat - 2009-06-03 / 16:19:57  | URL - http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Trist det är när de hostar!! Hoppas Texas också kryar på sig!!! Skönt att det inte var något värre!

Kommenterat - 2009-06-03 / 21:41:52  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas ni kryar på er snart! Trist att vara sjuka, spec på sommaren men skönt att ha "pappa" hemma:)



Det där med att jämföra(och skryta;)om sina barn gör jag garanterat, mest mellan mina egna. Tycker också att det är roligt och jämföra skillnader o likheter andra barn emmellan men du får ABSOLUT säga till när jag låter dryg!



Det är ju supermodigt att du vågar säga vad du tycker.



Förstår också att det är lätt att ta illa upp - ens barn är ju det absolut bästa och finsate man har!!

Min Oskar var väldigt tidig motorisk men väldigt sen med språket. Vet inte hur många sura "tanter" (oftast sånna) som jag fått bråka med under åren; besserwissers på bvc och vissa ytligt bekanta. Logopeden på sunderbyn(hon har dock slutat nu, tack och lov!) ville t.om stämpla honom som ADHD/damp efter att hon gjort "sina" tester på honom(och träffat honom EN gång på sitt kontor!!!).

Som tur var så har personalen på dagiset han gick på alltid varit på min sida och stöttat.

Blir också förbannad när vissa(i mitt fall tanter;) bara fokusrera på vad barnet INTE kan och måste hitta fel istället för att ge det tid och fokusera och uppmärksamma ALLT som barnet faktiskt KAN!

Kommenterat - 2009-06-04 / 10:15:26
Postat av: Sofia

Det var så långt inlägg att jag inte ides skriva avsändare;-)

Kommenterat - 2009-06-04 / 10:16:09  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: