Jag förtydligar mig

2009-06-04 / 08:32:08







Jämför ERA barn med varandra bäst ni vill om ni känner er roade av det, det har jag inga som helst problem med! Så länge jag slipper att MITT barn blandas in i diskussioner som "mitt barn kan det, kan inte ditt barn?"

Jag känner att det räcker för min del... för ända sen han föddes har jag för det första fått försvara honom angående hans späda vikt osv. 

Och var går gränsen mellan skryt och stolthet? Det kan inte jag svara på... det är väl upp till var och en hur man tolkar situationen. 

Jag ANALYSERAR allt in i minsta detalj och har lärt mig en hel del under åren... att tolka kroppsspråk, tonfall, blickar och framförallt känsla. Det är väl det som SKRIVS på internet kan bli svårtolkat just för att dessa element saknas. Och jag är modig nog att erkänna att kanske kan jag ha fel och att det i grund och botten rotar sig i min egen osäkerhet, men det tåls att sägas igen: SOM jag kämpar på med att övervinna min osäkerhet!

Jag mår så väldigt bra av att få vara brutalt ÄRLIG! Det är ett stort steg i min utveckling!

Och att det sen kan leda till en del skitsnack bakom min rygg det får jag ta, jag är så härdad på den punkten så det rör mig inte i ryggen.

TACK så mycket för era kommentarer! Det betyder jättemycket för mig! Jag blev rörd av att läsa en del av kommentarerna... TACK!

Och det är häftigt att då och då får veta vilka som läser min blogg(av dom som inte kommenterar), människor som man kanske inte träffat på år och dar och människor som man bara varit/är ytligt bekanta med. Fler kommentarer av er som "smygläser". ;D
Kommentarer!
Postat av: Wifie

Haha nä, det låter ju väldigt konstigt att folk skulle säga så; "kan inte ditt barn?" DÅ kan jag förstå att du tar illa vid dig. Men säger folk verkligen så ofta?? Jag har aldrig varit med om det.

Kommenterat - 2009-06-04 / 08:56:52  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Ida

Alla mina tre sötnosar har varit "stora" i vikt och längd när dom föddes och tidiga i sin utveckling. Jag får precis de motsatta komentarerna än du får och det är inte heller jättekul. Oliver har altid varit lång och motoriskt tidig (han började typ inte prata för än han var tre ;-) och han har alltid fått förväntningar (av förskolan tex) att vara äldre än han egentligen är. Bara för att han var stor som en del av tre åringarna på dagis när han var 2 så kan man ju inte förvänta sej att han har samma vett och är på samma utvecklings-stadium som en 3-åring!?

Milda måste ju vara ASJOBBIG efetrsom hon lärde sej gå som 10 ånaders, hur det hänger ihop fattade jag inte riktigt men hon är väl kanske mindre jobbig eftersom hon tar sej fram för egen marskin tycker jag. Allt sånt är ju så olika!

Jag gämför både mina och andras barn mest bara för at få ett perspektiv på vart dom är i sin utveckligt, skulle inte falla mej in att (medvetet) klanka ner på något barn bara för att den är tidig/sen.

VIssa människor har väldigt svårt att se utanför sin egen bubbla. "Så här är det för mej, och alla andra har det exaktn likadant". suck

Jag älskar sånna här blogginlägg som får en att tänka lite. Kul när diskutionerna kommerigång!

Fortsätt vräka ur dej allt du tycker, det är ju så skönt att få ut det!

Kommenterat - 2009-06-04 / 09:24:02  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tror faktiskt att du aldrig riktigt kommer komma ifrån det där med jämförandet/tävlandet om vad barnen kan. Skillnaden är väl att då dom blivit lite större klarar dom av att skryta själv. :)

Kommenterat - 2009-06-04 / 10:00:40  | URL - http://alexgumman.blogg.se/
Postat av: Pysselkärring

Ja egentligen vet jag inte vad jag ska skriva :/..Men vill tala om att jag tjuvläser din blogg och jag gillar den, är så roligt få veta hur det går för "mina pysseltjejer" Så är han ju så söt din Texas.

Vet inte om du vet men jag har juh blivit mormor till 2 killar o 1 tjej, och farmor till en kille,

Fortsätt bara va den du är, precis som det ska va..



kramar om ;o) /Doris

Kommenterat - 2009-06-04 / 12:19:08
Postat av: Johanna

Jag har själv inga barn men när jag ser på hur föräldrar ofta beter sig så verkar det vara mycket prestige i hur snabbt barnen lär sig saker, som att det skulle avgöra hur bra förälder någon är.



Det är såklart aldrig kul att få barnen jämförda om man själv har ett lite ’långsammare’ barn, därför kan jag inte låta bli att undra hur upprörd du hade blivit om Texas var snabb i utvecklingen gentemot andra barn i samma ålder. Jag tycker inte att du överreagerar men undrar ändå om du hade reagerat över sådana kommentarer om Texas hade följt genomsnittet?

Kommenterat - 2009-06-04 / 14:50:05  | URL - http://snuttolover.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Tycker det är jätte bra att vara ärlig - ärlighet är något vi behöver mer av i denna värld! Och verkligen mindre skitsnack bakom ryggen - tyvärr är tjejer väldigt bra på det! Jag har varit eller till och från är en osäker själ som jobbar mycket på min självkänsla också... jag är därför tyvärr lite så att jag vänder kappan efter vinden - ändrar åsikt beroende på vilka argument jag hör! Men jag har egna åsikter och brukar kunna stå för dem också!! Fast då du säger att du läser av folk och är bra på att se... då kan jag bli än mer osäker... och börja tänka på Hur du ser på mig? Kanske jag inte känner mig så bra som jag tror??? Jag är alltför bra på att analysera jag också - men har börjat komma fram till att det oftast inte ger så mycket - blir mest förvirrad och konfunderad själv... blir mycket negativ tänk runt sånt! Försöker oftast tänka positivt!!

Forsätt att vara den du är och Texas den han är!! Det är många kommentarer runt barn man inte skulle vilja höra... alla har vi nog fått någon sån - Joels "födelsemärken" blir ofta uppmärksammade... och att Joel är stor för sin ålder... kan reagera men försöker skaka av mig det... är stolt för den Joel är och vill att han också ska vara det!!

Försök att inte försvara den Texas är...utan se det som en självklarhet att han är som han är ;)... ERAN ÄLSKADE SÖTNOS...

Kommenterat - 2009-06-04 / 17:23:51  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jag skrattade bara lite lätt åt folk som sa så alltså. Jättekonstigt tycker jag! Förstår inte varför tusan man säger så; "kan inte ditt barn?" Dum kommentar liksom!

Kommenterat - 2009-06-05 / 16:12:45  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: sofia

herre gud kvinna vad du skriver bra.

Kommenterat - 2009-06-05 / 16:26:49  | URL - http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: sanna

vilket superbra inlägg, tror många (däribland jag själv) håller med dig i det du skriver! finns alldeles för många prettomorsor där ute, vi borde hålla ihop och glädjas åt varandra ist för att hugga varandra i ryggen, så typiskt tjejigt egentligen :)



stå på dig, och kör ditt race, det är det man vinner på i slutändan!

Kommenterat - 2009-06-05 / 19:06:48  | URL - http://sannasannasanna.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: