Blask

2009-03-03 / 16:21:24
Som jag hela tiden trott så fick jag igår konstaterat att det bara ÄR blask i mina tuttar. På 1 månad har Texas ökat 60 gram i vikt! 60 gram!?!?! Och då har vi ju ändå gett honom en massa mat från dess han var 4 månader... tänk om jag BARA hade ammat honom under den perioden? Då kanske han hade gått ner en massa i vikt istället? Inte bra.
Nä nu är det operation sluta amma som gäller. Har redan igår från det att vi kom hem från BVC bytt ut 2 amningar mot ersättning.
Och jag VET att viktökning avtar nu i 4-5 månaders åldern men 60 gram på en månad är ju ändå på tok för lite.

Både jag och Ulla(BVC) var rörande överens om att jag bara skulle använda mig av brösten enbart i mys/tröst syfte för det är det ända dom duger till... så innan mars månad har nått sitt slut så har jag (mest troligt) slutat amma. Känns ju lite tråkigt men ändå SKÖNT. Jag får ju min kropp tillbaka.

Och vi fick då klartecken att mata på hur mycket vi ville med vanlig mat så det känns ju bra. Det var ju ändå tanken även om han hade gått upp normalt i vikt.
Jag sa även att vi ska tjuvstarta med välling, och det var då inga problem det heller tyckte Ulla, bara vi spädde ut med ersättning i början. Så på kanske 2 veckor så är det välling som gäller. Och kanske blir nätterna bättre nu när han får kraftigare mat och inte bara bröstblask? Hoppas kan man ju alltid.  ;)
Kommentarer!
Postat av: Marie

Tänk vad olika BVC-tanterna säger. Nu har du ju iaf bevis på att han behöver lite mer än bara amning. Kämpa på med operation: Sluta amma. Det är inte så hemskt som man tror. Jag är så glad att jag har ammat Vincent i fem månader, det räcker för mig. :)



Texas verkar ju gilla maten så det kommer nog gå superbra det här. :D

Kommenterat - 2009-03-03 / 17:48:18  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: lisa

men åh vad skönt att få sin kropp tillbaka ! känns som en evighet innan de händer för mej. För om jag ska helamma tills han är 6 månader så kommer de ju ändå att dröja ett tag innan jag ska sluta helt. kommer ju inte att kunna sluta förrens till hösten ! Vet inte om jag vågar ge honom mat innan 6 månader, är ju rädd att han ska bli överviktig då.

Kommenterat - 2009-03-04 / 07:14:16  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: