Inte bara mamma

2009-03-11 / 17:50:35
5 månader har gått sedan världens underbaraste lilla barn lades upp på mitt bröst. Sen den dagen blev det liv jag var van vid som bortblåst och ett nytt liv startade. Livet som mamma. Ett liv som bjuder på en del oro, sömnbrist och frustration men framför allt ett liv fullt av gränslös kärlek, glädje och lycka. Ett liv som jag fullkomligt ÄLSKAR! Jag har aldrig någonsin varit så lycklig som jag är nu och livet blir bara(om möjligt?) bättre och bättre för var dag som går.

Som dom flesta vet så innebär första tiden en fokus på barnet till 100% och man glömmer lätt bort sig själv... jag vet inte hur många dagar som har flutit förbi då jag inte ens har tittat mig själv i spegeln.
Men den senaste tiden i och med att jag håller på att sluta amma så har börjat hitta tillbaka till mig själv igen. För jag är ju inte bara Texas mamma utan jag är ju Ingela också. Att inte amma ger en sån frihet som jag verkligen behöver efter att ha varit "låst" en längre tid. Visst har jag kunnat åka iväg korta stunder innan men det har varit med en sån stress inombords så jag inte har kunnat njuta en sekund av mina snabba "utflykter". 
Jag köper nya kläder, har planer på att fixa ny frisyr och piffar till mig mer... Jag drar iväg på längre utflykter utan minsta oro eller stress i kroppen. Och även i mina tankar och framtidsplaner så är jag mer Ingela än "bara" Texas mamma. Och det är väldigt skönt att jag som sagt hittat tillbaka till mig själv. 

Jag hoppas att jag kan ge andra mammor en tankeställare att ni är inte bara mammor till era barn, glöm inte bort vem ni var innan och ta er tid att hitta på något SJÄLV utanför hemmet.

Kram 
Kommentarer!
Postat av: Erica

Bra skrivet! :)

Kommenterat - 2009-03-11 / 18:46:36  | URL - http://erjca.blogg.se/
Postat av: Wifie

Tror fortfarande jag är mer Catti än mamma faktiskt. :D Det är så jag känner mig åtminstone!

Kommenterat - 2009-03-11 / 19:19:02  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det är så bra det du skriver. Jag känner mig just nu väldigt låst, även om jag såklart trivs med att amma så är det påfrestande ibland. Jag vet att ingen annan kan mata vårt kära lilla barn så det är väldigt stressande att vara iväg. Jag ser fram emot att börja ge henne "riktig" mat snart och därmed bli mer egen.. Kram!

Kommenterat - 2009-03-11 / 20:34:38  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Ida

Du är så klok Ingela :-)

Jag är nog aldeles för mycket mamma för mitt eget bästa. Man blir ju för det första depprimerad av att titta in i garderoben! Jag måste nog klicka hem lite snygga kläder ;-)

Kommenterat - 2009-03-11 / 20:43:22  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har försökt hålla rät på henne, men den här veckan.. inte så mycket IDA.

Sist jag kollade mej i spegeln så konstaterade jag iaf att ett besök hos frissan vore på sin plats. Det är prio 1 när jag nästa gång får lite "egen tid".

Kommenterat - 2009-03-11 / 21:09:45  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Jenny

Brukat följa din bloggoch måste bara få säga att de här var väldigt bra skrivet!!!:)

Kommenterat - 2009-03-11 / 22:58:47  | URL - http://freewebs.com/dollyochganget
Postat av: sanna

jag håller med alla andra, riktigt bra skrivet! om jag ser till mig själv så kommer jag nog tycka det är rätt "jobbigt" att känna mig låst till amningen under några månader. inte att man inte vill göra det, men precis som du säger är det ju svårare att hinna med saker coh njuta av sin egentid då.



måste ju vara jättehärligt när man slutar amma på DET sättet, att man kan hitta tillbaka till sig själv och dom intressen man hade innan bebisen kom :) jag längtar redan efter mitt första gympass :)

Kommenterat - 2009-03-12 / 09:16:56  | URL - http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så kloook! :)

Kommenterat - 2009-03-12 / 16:15:24
Postat av: Nath

Det var JAG som tyckte det :P

Kommenterat - 2009-03-12 / 16:16:11  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: