Lite knöligt

2009-03-08 / 21:36:15
Idag så bestämde jag mig för att helt sluta amma på dagen och det har gått bra. Brösten känns lite knöliga men dom känns ändå inte helt sprängfyllda så jag ska nog överleva tills Texas vaknar inatt.
Dethär med att sluta amma har gått mycket lättare än vad jag trodde att det skulle gå. Mjölken sinar fort och jag känner inte att jag saknar det mysiga med att amma... mysa kan man ju göra ändå.

Men nattamningen kommer jag nog att fortsätta med ett tag till... vill ju inte gärna gå upp och blanda ersättning på natten. Ska försöka ge napp lite mer på natten, annars brukar jag ge bröstet av ren vana plus att jag vet att det är ett säkert kort, att han somnar efteråt.

Jahapp nu läker ena bröstet litegrann... intresseklubben antecknar.




Kommentarer!
Postat av: Wifie

Jag har också knöliga bröst haha! Tycker mjölken sinar rejält fort. Om A sover över någon av sina måltider har jag mindre mjölk nästa dag redan!

Kommenterat - 2009-03-09 / 08:44:28  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi var jättenoga med att behålla mysstunderna även efter at Milda slutade amma. Hon får altid vällng i famnen och vi försöker ha det lite lungt och mysigt då. Fast det är ju lättare sagt än gjort nu kanjag avslöja. I går fick hon ha vällingmyset med storebror eftersom lillebor inte alls var på det hummöret. Fast både M och O trivs ganska bra med det upplägget :-)

Här sinar ingen mjölk fast H sover över ett mål på natten ibland. Däremot får jag ont i tuttarna och det typ rinner mjölk ur dem konstant om han inte äter regelbundet.

Kanske skulle börja sälja bröstmjölk ;-)

Kommenterat - 2009-03-09 / 09:05:56  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: sandra

fast om du slutar amma på natten också så innebär det ju också att du kan få sova en hel natt då pappan kan mata med ersättningen (som redan är färdigblandad i kylen och bara att värma i mirkon i 30 sek). Ett plus med att sluta amma ;)

Kommenterat - 2009-03-11 / 01:44:29  | URL - http://www.sansis.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: