Se upp i backen!

2009-03-05 / 21:02:58
Ja ikväll var jag som sagt iväg själv för att åka slalom i Måttsundsbacken och det gick väl sådär... eller det gick väl inte alls.... ska jag vara helt ärlig så gick det åt helvete!

Efter att jag gått från bilen till liften på rangliga ben i tunga pjäxor och skulle ta på mig skidorna så började det tjorva. Skidorna lossnade flera gånger och jag förstod inte riktigt varför men till slut tyckte jag att jag fick fast dom ordentligt. Jag stod och tittade lite skräckslaget på liften(jag har liftofobi) innan jag vågade mig fram till liftarbetaren där jag förklarade att jag inte åkt slalom på 10 år och hon var så snäll och hjälpte mig att komma iväg. Dom första metrarna i liften var hemska men sen var det inga problem att ta sig till toppen. När jag släpper liften och ska glida ut i backen så lossnar ena skidan SHIT!
Ett par ciggrökande ungdomar på snowboards frågar om det går bra. Jag svarar: Nej det går inte bra. Jag har inte åkt på 10 år och har lånat svärmors skidor... men ner tar man sig ju alltid hehe. Pinsamt.

Jag står högst uppe i backen som ser väääldigt brant ut funderar hur fan jag ska ta mig ner, att GÅ kommer då inte på frågan(tjurig som jag är)! Så jag försöker stampa fast skidan så gott det går och plogar mig en bit, stel som en pinne och med kaxiga 5-åringar som svischar förbi. Jag tar mig några meter innan skidan lossnar igen och så håller det på gång på gång på gång innan jag äntligen tar mig ner... Helt seriöst så tog det 40 minuter! Fatta vilken syn att se mig ta mig ner för backen, typ 247000 träffar på YouTube. Så JÄVLA PINSAMT!

Fort in i bilen och så brummade jag hem. Fredrik kollade på skidorna och pjäxorna och kom fram till att skidorna var inställda att passa till ett par mycket större pjäxor! Ja det är ju bra att man kollar skidorna innan man åker!? Eller hur? Klantiga jag...

MEN jag ger inte upp så lätt... ska fara redan nästa vecka(men då i Ormberget) med rätt inställda skidor och åka igen! Sjukt roligt ska det bli. ;P
Kommentarer!
Postat av: Cecilia

Men oj vilke skidtur det blev! Tur du inte ger upp iallafall!

Kom förbi på en värmande kopp kaffe före eller efter turen på ormberget i veckan vettja :)

Kommenterat - 2009-03-05 / 21:32:19  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Johan blev jätteglad för kakan förresten! Jag lyckades hålla mig från att äta upp den själv innan han kom hem ;)

Kommenterat - 2009-03-05 / 21:45:44  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: sofia

Nä gumman du försökte ju iaf

jag kan ändå inet låta bli att skratta lite ;-)

Kommenterat - 2009-03-05 / 22:03:22  | URL - http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Marie

Hoho, skadeglädje är den enda sanna glädjen. ;)

Kommenterat - 2009-03-06 / 07:59:10  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bättre lycka nästa gång då!

Men hallå! Du klarade ju iaf liften;D

Kommenterat - 2009-03-06 / 10:10:30  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: