Bröllopsform

2009-05-24 / 22:12:07
Jag kämpar för att komma i bröllopsform... jag har alltid sagt att när jag gifter mig ska jag vara i mitt livs form och det löftet till mig själv kommer jag inte att bryta. Jag har ca 6kg att bli av med för att nå mitt mål + att jag vill bli mycket fastare i hela kroppen och magen ska bli platt som en pannkaka. ;)

Idag gick jag(trots det tråkiga vädret) till Ica i Antnäs och tillbaka, det var riktigt skönt trots att det regnade lite på ditvägen. Luften var så frisk att andas!

I övrigt så tänker jag på vad jag sätter i mig men jag har inga som helst förbud för det funkar inte alls på mig! Jag har ätit väldigt lite gotta i veckan och läsken + sockerbiten i teet har jag slutat med. Annars försöker jag äta mat med långsamma kolhydrater och minimalt eller inget socker... jag börjar så och ser hur långt det räcker till... går jag ner dåligt i vikt så får jag försöka äta ännu "nyttigare".

Banta kommer jag INTE att göra... inte heller gå på någon strikt diet. Jag tror nog att träning och motion är bästa sättet att nå mitt mål.
Kommentarer!
Postat av: Hanna

Tycker det låter som en bra idé! Jag kör ju lite liknande. Lixom mer kontroll på vad man stoppar i sig utan en massa förbud. Å det funkar hittills iaf! :-) Promenixer är ju aldrig fel heller!



Jättefin klänning förresten! Tror du skulle passa super i den!

Kommenterat - 2009-05-24 / 22:23:43  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Wifie

Styrketräning är det bästa om man vill gå ner i vikt och bli fastare. :) Funkar bra att bara göra core-övningar hemma på en matta 30 min varannan dag! Och sedanär det ju bra med promenader och joggingturer. :)

Kommenterat - 2009-05-25 / 07:50:35  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Nath

:-)

Du är så duktig Ingela! Inte skulle jag dricka många ml the utan socker :P



Men skitvädret idag fick mig som sagt att städa, dock ser det lovande ut idag, eller vad säger du? BEACHTIME! ;)

Kommenterat - 2009-05-25 / 07:53:26  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det kommer säkert att gå skitbra! Sen blir man ju ännu snyggare med lite solbränna;)

Träning och motion känns ju lite mer som någonting man kan leva med långsiktigt också.

Kommenterat - 2009-05-25 / 14:24:51  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: