Tidig morgon

2009-05-13 / 07:06:43
Idag vaknade Texas halv 6 och ville ha välling. Jag gick till köket och muttrade för mig själv att han är ju faktiskt 7 månader nu, hur länge till ska han äta på natten?! Ja för halv 6 är ju fortfarande natt för Texas eftersom han "alltid" sover till minst halv 8.
Och jag trodde att han skulle klara sig hela natten eftersom han fick välling när jag gick och la mig kl 23 igår, men nej.

Så jag blev irriterad... dock inte på Texas utan på situationen. Är han hungrig så är det ju klart att han ska få mat... och jag vill att han ska få bestämma själv när det är dags att sluta äta på natten.

Tyckte att det var lika att kliva upp då så jag får lite egentid nu på morgonen, och så tänkte jag att det är bra att jag stiger upp tidigt så jag kan gå och sova tidigare på kvällen. För som det är nu är jag jättepigg sent på kvällen och har svårt att somna. Men jag får ju ingenting gjort då på kvällen utan sitter mest framför dator och tv.
Men däremot om jag stiger upp och är vaken på morgonen istället när Texas fortfarande sover så blir det mycket mer gjort. Dagen blir ju så mycket längre.
Så jag har hunnit plocka lite, diskat och vattnat blommorna. Och nu är det dags för frukost i lugn och ro.


Ha en bra dag!
Kommentarer!
Postat av: Lotta & Joel

Morgonstund har guld i mun ;)

Kommenterat - 2009-05-13 / 09:10:09  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men fuskigt att han somnar om igen sen!



Själv kliver vi upp vid 5-6 tiden varje morgon och får ändå INGENTING gjort. Eller ja, A pysslar ju på med sina leksaker och sånt men själv ligger jag mest isoffan under en filt och tycker synd om mig själv;)

Kommenterat - 2009-05-13 / 09:51:51  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: