Aruba

2009-10-03 / 10:25:33

Tidningarna och media har varit flitiga med att skriva om Aruba den senaste tiden då det är en av årets charternyheter. Dit har man ju kunnat åka länge men nyheten för i år är att det går direktflyg och man slipper mellanlanda i Miami, Florida.

Aftonbladet, Ica Kuriren mfl har hyllat denna underbara lilla paradisö efter att deras reportrar har varit där och upplevt ön. Och då vill ju inte NSD vara sämre så dom har också skrivit ner några rader i dagens helgbilaga. Det som skiljer recensionerna åt är den lilla detaljen att NSD enbart gått efter vad som skrivs om resemålet på resebolagens hemsidor. Där rubriken angående Aruba lyder Karibiskt paradis - eller?
Nä NSD... jag föredrar nog att läsa vad dom som faktiskt varit DÄR skriver om ön.





Min mamma, pappa, moster och hennes man var där för nått år sedan och tycker att det är den bästa platsen dom någonsin varit på, ett rätt bra betyg från ett berest gäng som åker utomlands minst 1 gång om året.
 
Och hur kom vi då på iden att åka dit och gifta oss?
En spontan ide som växte fram i och med att mamma, pappa, moster och hennes man redan hade bokat resa till Aruba i dec/jan. Och om jag minns rätt så var det Fredrik som frågade om vi skulle följa med och gifta oss där. Tror ni jag sa nej? ;D
Vi började prata lite löst om det i april och bestämde oss på allvar ett par veckor senare i maj. Då ringde jag mamma och frågade vilket hotell dom skulle bo på, och hon blev ju så väldigt nyfiken varför jag undrade det. Och jag som inte är den som alls kan hålla något sånt roligt för mig själv berättade om våra planer och mamma och pappa blev så jätteglada!
Sen ringde Fredrik till sin mamma och frågade om dom skulle med till Aruba och komma på bröllop och där behövdes ju ingen betänketid nej. =)
Sen så bestämde sig min moster Anita lite spontant en dag i augusti att hon också ville följa med, så kul!

Så dom som följer med oss är:
Min mamma och pappa
Min moster Monika och hennes man
Min moster Anita
Fredriks hela familj; mamma, pappa, lillebror, lillasyster


Vårat hotell(där vi bor allihopa):








Behöver jag säga att jag LÄNGTAR som en galning och tänker på det flera gånger om dagen?

Någon mer som vill komma? Alla vänner, familj och släkt är självklart bjudna! Men ni får betala själv. ;P



Kommentarer!
Postat av: Karolina

Åh vad fint det ser ut! Värsta paradisön :)

Om ni ger bra recensioner efteråt, så kanske vi besöker den där ön i framtiden någon gång.

Kommenterat - 2009-10-03 / 10:49:12  | URL - http://johalina.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag vill komma! Men fan, det kostar ju. ;)

Kommenterat - 2009-10-03 / 11:20:17  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Aro

Fint där i Aro-ba! Kommer bli underbart!!

Kommenterat - 2009-10-03 / 12:18:46
Postat av: Lotta & Joel

Åhh det hade juh vart underbart men ekonomin sätter stopp ;)

Kommenterat - 2009-10-03 / 13:47:21  | URL - http://bergstedt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är inte avis..inte alls...jag lvoar....

Kommenterat - 2009-10-03 / 18:06:45  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är inte avis..inte alls...jag lvoar....

Kommenterat - 2009-10-03 / 18:06:58  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Wifie

Vilket fint hotell! Ser jättemysigt ut. :)

Kommenterat - 2009-10-04 / 07:57:34  | URL - http://thewife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: