Högvarv

2009-09-11 / 09:26:15

Min hjärna går ständigt på högvarv, alltid är det något man grubblar, analyserar eller funderar på.



Tänk... för ett år sedan hade jag all tid i världen och jag längtade så otroligt mycket efter mitt lilla barn som låg i magen. Då skulle jag äntligen ha fullt upp hela dagarna med att ta hand om det lilla livet.

Nu ett år sedan så längtar jag otroligt mycket efter att få tillbaka lite av all den dö-tid jag hade då. Tänk om jag bara kunde gå in i garaget och måla färdigt mina köksmöbler som aldrig blir färdiga. Bara sitta där HÖG på färgångorna och måla i timmar... UTAN ATT BLI STÖRD.

Men nu när jag längtar efter det som mest så är ALL Fredriks tid öronmärkt till renoveringen så min tid till att hinna något överhuvudtaget är lika med noll. Visst, Texas går och sover i rimlig tid men då är jag alldeles för trött för att orka göra något annat än att nöta soffa och glo på tv.

Jag älskar det liv jag har tillsammans med min underbara lilla familj men ibland så behöver man en liten paus från allting och få samla på sig ny energi.






Kommentarer!
Postat av: ida

Jag förstår precis vad du menar, det tog mej en dryg månad att få måla färdigt två (2!) stolar..

Kommenterat - 2009-09-11 / 10:47:15  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Du ska ju till Karibien, klaga inte. ;)

Kommenterat - 2009-09-11 / 11:52:39  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, tänk; KARIBIEN!=D

Snacka om energi-boost!



Men jag förstår absolut vad du menar;)

Kommenterat - 2009-09-11 / 13:37:05  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: emma

kanske det är dax för gudmor att komma förbi och barnvakta :)

Kommenterat - 2009-09-11 / 17:53:50
Postat av: Lisa och Charlie

Håller med dej. I dag har vi haft en sån dag då vi kännt att vi hade velat hinna göra mer än vad vi hunnit göra. Dom tar sin tid dom små liven :)

Kommenterat - 2009-09-12 / 19:42:05
Postat av: Nath

Jag håller med dig Ingela!

Ibland så behöver man en stund för sig själv, oavsett om man får sova, måla eller vad man gör. Det gör underverk och man blir en mycket bättre mamma av dessa små pauser!



Kommenterat - 2009-09-14 / 13:00:16  | URL - http://www.varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Elin, stora å tjocka ;-)

Mmmm... ibland blir man rent gaaaalen på att det är dagens bedrift att lyckas plocka ur diskmaskinen å dra en repa med dammsugaren innan pappsen är hemma från jobbet. Jag har insett att större bedrifter här hemma nog får vänta nå´t år tills kidsen vill leka med kompisar, istället för att leka på mamma eller riva ut halva husets inredning som dagens aktivitet. Jag är väldigt imponerad av hur mkt du hinner med gumman å hur duktig du är med mat å bak, jämfört med mig så är du supermorsa redan som det är. Å jag lovar att Texas struntar i målade stolar å länge han får pussar å kramar istället, det är bara mammsen som får inredningsklåda ;-)

Kommenterat - 2009-09-16 / 18:19:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: