Loppis och resten av helgen

2010-04-26 / 14:31:23

På fredagkvällen var jag ju då och satte iordning för lördagens loppis. Oj vad mycket folk det var, och då var det ändå bara utställare. Innan jag ens hade packat upp ur lådorna så var dom och grävde bland grejerna haha! Jag sålde GameCuben och en lampa redan då. ;) 
Jag hade långt att gå mellan bilen och bordet så Tobbe kom till undsättning och hjälpte mig att frakta grejerna... och så hade vi tur och stötte på världens bästa Soppa som lånade ut en stor kärra åt oss så det gick hur bra som helst!


Mitt bord

Lördagen kom och Fredrik skjutsade mig till Arcus medans han åkte till farmor och farfar och lämnade Texas, sedan kom även han till loppisen och hjälpte till hela dagen.

Mellan 10 och 13 var det MASSOR av folk och vi fick sålt mycket! Sen lugnade det ner sig och vid 15:45 började vi packa ihop.

Jag tycket det var jättekul att sälja grejer på loppis, det gör jag gärna igen! Och vilken buisnesswoman jag är haha! Jag har verkligen känsla för att förhandla och fick sålt grejerna till bra priser. Och gav dom ett tydligt NEJ när dom försöker komma med sina fantasibud. ;)


3770kr fick vi sålt för och gick då 3220kr plus efter plats och bordhyran. Helt klart över förväntan!

På söndagen så var jag och mina pojkar och gjorde Storheden. Vi shoppade lite kläder, åt mjukglass och sen handlade vi hem kött att grilla och färska jordgubbar som vi åt till efterrätt tillsammans med en vitchokladpannacotta. *Mmmmm*


Årets första mjukglass

Idag har vi gått på stan och shoppat lite till. ;)
Bakprylar till mig och galonhandskar till Texas.


Mått, mjölsikt, mandelkvarn och en långpanna med lock(hur fiffig som helst för futtiga 129:- på Clas Ohlsson).


Vi käkade lunch på Waldorf och Texas fick bästplatsen! :)

Kommentarer!
Postat av: Hanna

Å tack för tipset! En sån långpanna måste jag oxå köpa!

Kommenterat - 2010-04-26 / 21:44:30  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: