1/4 kvar...

2010-11-02 / 10:01:53
70 dagar kvar säger min babyticker, det betyder att det är prick 10 veckor kvar tills bebisen beräknas komma. Känns nära samtidigt som det känns som en evighet, men det är nog mest för att jag längtar så mycket efter bebis. <3

Denna graviditet har jag börjat gå upp på natten för att kissa betydligt tidigare än förra graviditeten. Har gjort det ett par veckor nu, förra gången började jag med det i v.37.
Annars känner jag mig inte stor eller otymplig. Det kan vara lite jobbigt att böja sig mycket och ta sig upp när man suttit på golvet men inte så jag inte klarar av det.
Foglossningen är som vanligt... men jag vet hur mycket jag klarar av för att slippa lida och tar det mest lugnt.
Jag har en nerv som kommit i kläm i ryggen som gör ONT på en liten punkt i ryggen, det enda som hjälper är att ligga ner. Jag känner inte av det hela tiden men det har blivit varje dag(1-5 timmar/dag) den senaste tiden. PRECIS på samma ställe som förra grav. Och det började bli besvärligt vid ungefär samma tidpunkt som då... och värre blev det ju närmare BF jag kom. :( *suck*

Annars har jag städnoja och boar på... jag har ett enormt shoppingsug och skulle kunna spendera alla pengar jag har på heminredning. Det måste vara FIIINT och städat när bebis kommer tror jag att min gravidhjärna försöker säga mig. ;)

Jag tänker mycket på mat... och mackor är fortfarande favoritmaten. Jag kan vakna mitt i natten och riktigt längta efter frukostmackorna.

Ingen halsbränna, ingen påsamling av vätska eller andra besvär.

Väger 64kg, så jag har gått upp 6-7kg.

Magen sitter högt uppe har en del personer påpekat, och det har jag själv märkt av eftersom jag kan använda en del av mina vanliga byxor(tex baggyjeans). Förutom då jag sitter ner då brukar jag behöva knäppa upp knappen.

En bild ska jag nog kunna peta in här på nån dag.
Kommentarer!
Postat av: Marie

Snart är du klar lilla bebis! :)

Kommenterat - 2010-11-02 / 12:10:48  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Ida

Låter väldigt mysigt!

Kommenterat - 2010-11-02 / 12:51:21  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Helt otroligt att snart är lilla skorpan här.



Babyn var lite röd i örat men det var han ju oxå förra veckan då vi var där och han har sagt ont halsen ont halsen , men han bet bra i pinnen när hon skulle kolla halsen, men skrev ut penicilin pga halsont för att han är dålig igen på så kort tid.

Kommenterat - 2010-11-02 / 21:45:52  | URL - http://thehurtig.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: