Tutte

2010-11-25 / 07:26:36

Igår gick Fredrik och la Texas utan att ge honom tutten. Och det gick fantastiskt bra! :)
Han frågade efter den när Fredrik precis lagt honom men sen inget mer. Istället låg han och pratade om allt möjligt i 5 minuter innan han somnade.

Tanken var att vi skulle ge tuttarna åt tomten men det är en sån perfekt tid att sluta nu. Texas är för tillfället en väldigt glad och nöjd pojke som oftast gör som vi säger och som är lätt att ha att göra med. Tutten har han egentligen inte varit särskilt brydd om på länge... vi har gett den åt honom(av gammal vana) varje kväll vid läggdags och tagit av honom den varje morgon då det är dags att stiga upp...

Jag tänkte nog samla ihop alla tuttar och slänga dom tillsammans med Texas. Dels för hans skull och dels för vår egen skull(så vi inte tar till tutten OM det skulle vara svårt att få honom att sova någon kväll, vilket jag inte tror skulle hända men ändå). Och så måste jag komma på något bra att säga då vi slänger tuttarna... men det löser sig nog. :)

Kommentarer!
Postat av: Marie

Vi tänkte ta tutten på fredag, fast vi skyller på tomten. Vincent ska få tillbehör till dockan som present av tomten för att han får tuttarna. ;)



Men jag har ju redan julpyntat, UTAN att städa. Fy mig! Nä, jag jobbar på att städning inte ska vara ett ångestmoment utan att jag istället tar det när jag känner för det. Inget tvång, då blir det bara värre. Så kanske imorrn, kanske inte. ;)

Kommenterat - 2010-11-25 / 09:05:37  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie B

Ni får slå in tuttarna i små paket så dom små tomtenissarna kan ge till lillebror/lillasyster när h*n anländer ;)

Kommenterat - 2010-11-25 / 11:18:30
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: