Ultraljud

2010-11-18 / 19:05:26

Idag har vi varit på ultraljud för att kolla om moderkakan hade flyttat på sig och det hade den. :)
Jag har moderkakan i framvägg(och det har jag misstänkt eftersom jag tydligast kännt sparkar och buffar åt sidorna). Men det är inget som helst konstigt med det.
Läkaren såg att hjärtat tickade fint, bebisen dricker och kissar fostervatten samt tränar på att andas. Precis som det ska vara! Bebis låg med huvudet neråt och det är ju trevligt, fortsätt så.

Det gick väldigt fort detta ultraljud, men det var ju inte så mycket mer än att kolla att moderkakan hade flyttat på sig så...

Tänk... (mest troligt) nästa gång vi åker dit så är det för att föda barn! Sååååå spännande! Jag längtar jättemycket! Finns det någon häftigare upplevelse än att föda barn? Jag tror inte det.

Innan ultraljudet så åkte jag och Fredrik in till stan och provade på Waldorfs nya lunchbuffe. Jag har hört både ris och ros angående lunchbuffen men både jag och Fredrik tyckte att den var jättebra! Vi blev grymt mätta. Tyvärr så fanns det bara plats för tre olika rätter i min mage så jag måste ju dit snart igen och prova några fler. ;)

Kommentarer!
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Gravid med nr2!



Vad gött att du fått klartecken för utgång nedåt! :)

Kommenterat - 2010-11-18 / 19:40:53  | URL - http://artanimagen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: