The Secret

2007-11-26 / 14:29:45
Jag har idag, då allt känns hopplöst, börjat läsa i boken The Secret. Jag tänkte först spara den till jullovet eftersom jag har så mycket annat att läsa nu. Men jag behövde den verkligen idag.

Boken kommer att förändra mitt liv. Det vet jag.

Bara från det att jag började läsa den för några timmar sen har jag upptäckt hur mina tankar fungerar och hur många negativa tankar jag verkligen har! Det ska bli ett slut på det. Det som står i boken får mig att förstå varför allt har gått så dåligt i mitt liv, och det beror på mina negativa tankar. Det är glasklart! Och det förklarar också varför min älskling alltid har det bra och ett bekymmerfritt liv. Han tänker bra tankar, och sällan eller aldrig negativa tankar.

Boken är min bibel.

Utdrag ur boken:

Hemligheten i sammanfattning

*Lagen om attraktion är livets stora hemlighet.

*Lagen om attraktion säger att människor och företeelser med liknande frekvenser dras till varandra, så när du tänker en tanke drar du samtidigt till dig liknande tankar.

*Tankar är magnetiska och tankar har en frekvens. När du tänker sänds dina tankar ut i universum och likt magneter drar de till sig andra liknande tankar som befinner sig på samma frekvens. Allt som sänds ut återvänder till källan - det vill säga till dig.

*Du är som en mänsklig tv-mast och du sänder ut en frekvens med dina tankar. Om du vill förändra någonting i ditt liv, förändra frekvensen genom att förändra dina tankar.

*Dina nuvarande tankar skapar ditt framtida liv. Det du tänker på eller ägnar din uppmärksamhet åt allra mest kommer att bli en del av ditt liv.

*Dina tankar blir till verklighet. 

image48
Kommentarer!
Postat av: Karro

Verkar vara en mycket klok bok :)

Kommenterat - 2007-11-27 / 14:50:44  | URL - http://nollkollision.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: