v.17

2008-05-11 / 14:26:29
Aj aj aj, det blev ingen bild v.17...  =( 
Och nu är jag inne på tredje dagen i v.18 så nu är det försent att fota.

Men jag kan i allafall bjuda på lite information om vad som händer i v.17:

Vecka 17 
Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett.

Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder.
Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.

UPDATE:
Vågen står ganska still... vägde 59kg idag och min startvikt var någonstans mellan 58-59kg. Men det ska jag nog ändå vara glad för. Jag kanske har turen att bara bli tjock om magen och inte någon annanstans.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: