Egentid

2010-08-23 / 13:04:59
Förra veckan blev jag sjukskriven för foglossning. Foglossning och städjobb går inte hand i hand direkt. 1 månad till att börja med sen får vi se vad som händer.

Jag och Fredrik har bestämt oss för att Texas ska få vara på dagis dom dagar Fredrik jobbar. Denna vecka är det måndag och torsdag, från 9-15 får han vara där. Jag tycker att det är bra för Texas att vara på dagis, han stimuleras och träffar andra barn. För min skull är det också bra, jag behöver vilan då mina fogar inte klarar för mycket ansträngning på en dag. Win win situation.

Men nog känns det lite underligt att vara ensam hemma i flera timmar då jag i princip aldrig är ensam. Men jag måste erkänna att det är väldigt skönt! ;)

Idag har jag roat mig med att handla mat på förmiddagen och nu på eftermiddagen ska jag baka en kaka. Livet är skönt. :) 
Kommentarer!
Postat av: Hanna

Visst är det kostigt... Jag ÄLSKAR mina barn men det är sååååå skönt att få vara hemma själv å ta allt i sin egen takt på dagarna. Ingen stress över lunch å aktivering. Jag har barnen på dagis 9:30-15:30 mån-tors. De älskar ju att vara där och blir betydligt mer aktiverade än hemma med mig som knappt kan gå 1m utan att behöva vila..HAHA. Dagis är BÄST!

Kommenterat - 2010-08-23 / 23:00:56  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: