Ledig!

2010-02-21 / 12:49:43

Kan ni förstå hur underbart det är att få vara mammaledig i 6 veckor? Jag njuuuuuuuuuter. :)

Nu är jag och Texas i Överkalix och myser på hos mormor och morfar, Fredrik jobbar helg och slutar imorgon kl 8 och sen jobbar han bara 2 dygn på 14 dagar så vi kommer att ha massor med tid tillsammans. :D I love!

Blogga har jag inte haft lust med eller prioriterat den senaste tiden men jag kanske kommer igång nu när jag är ledig.

Vad har hänt senaste tiden då?
Jobb, jobb, jobb och sen middag, bus, mys och en massa OS på kvällarna. Jag har blivit en riktig OS-nörd och skulle mer än gärna pryda mitt huvud med den snygga OS-mössan men då måste man ju bara få tag i en först. Kanske blir det att sticka en egen? :P

För 2 veckor sedan var jag och Fredrik på en mini-weekend till Umeå och Ö-vik. Det blev lite shopping, lite sightseeing och så melodifestivalen på plats i Ö-vik, kul var det!

Texas är fortfarande världens underbaraste unge och varje dag med honom är en gåva. Han har börjat gå på halvtid och det är inte länge kvar tills han slutar krypa helt. Jag och Fredrik är så stolta! :) Man kan inte låta bli att tok-le när han stapplar fram, det värmer verkligen i hjärtat att se hans varenda litet framsteg.

Att jobba har gått bra, men visst fan vill jag göra något annat! Jag som alltid har sagt att jag bara vill vara hemmafru har nu bestämt mig för att bli framgångsrik, inom vad vet jag inte men det kommer att visa sig i framtiden. ;)
Man förbränner en hel del då man jobbar som jag gör så 5kg har jag tappat på 2 månader! Nu måste jag nästan äta upp mig under ledigheten... stackars stackars mig. :P

Puss och kram





Kommentarer!
Postat av: Pia - MejasMamma

Härligt att vara ledig igen!:) Jag längtar som tusan till 1 maj, då kommer jag vara hemma 4 månader. Längtar sjukt mycket!:)



Se till att njuta ordentligt nu!:)

Kommenterat - 2010-02-21 / 13:52:39  | URL - http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag vet ett sätt att få tag på mössan!

Kommenterat - 2010-02-21 / 19:35:09
Postat av: Sofia

Härligt! Grattis... eller vad säger man?!:)

Kommenterat - 2010-02-21 / 19:58:42  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: