Andas ut...

2010-09-15 / 12:52:29

Idag har jag varit hos läkaren angående min sjukskrivning för foglossning. Hon var helt gullig, förstående och omtänksam. Började samtalet med att säga vad fin du är(fast jag var totalt opiffad i slitna gravidbyxor och frizzigt hår). Sånt värmer. :)

Hur som helst sjukskrev hon mig till den 12/11, samma dag som jag går på havandeskapspenningen. Känns otroligt skönt!

Nu hoppas jag bara att allt ska gå smidigt med FK. Håll en tumme för mig.

Fick en remiss till sjukgymnasten så snart blir det väl lite träning, känns bra då kroppen känns trasig och svag för det mesta. Lite vattengymnastik hade varit toppen!

Kommentarer!
Postat av: Nathalie

Ska du gå på sjukgymnastik på VC?

Du får ju utan remiss besöka andra sjukgymnaster om du vill :)

Jag gick på VC förra gången med var otroligt missnöjd och bytte därför till city rehab, superduktiga och rara sjukgymnaster. (går hos en maria där, hon är expert på bäckenområdet, graviditetsrelaterat besvär och foglossning)

Kostar som att gå till vanliga sjukgymnasten, 100 kr per besök och du har frikort efter 900 kr, precis som på VC, (frikortet gäller även inom landstinget).

Dom har basängträning för gravida en gång i veckan som man kan boka in sig på med sin sjukgymnast :)



Tänkte bara tipsa, då behöver du heller ej vänta på ngn remiss :)

Kommenterat - 2010-09-15 / 16:10:57  | URL - http://rockstarmadre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt =)Nu kan du också koppla av, vettengympa är toppen =)/Marie

Kommenterat - 2010-09-15 / 19:19:51
Postat av: Sofia

Men så skönt

kram på dig

Kommenterat - 2010-09-16 / 10:08:12  | URL - http://thehurtig.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: