Dagis

2011-01-27 / 16:20:54

Som sagt... första dagen på dagis på väldigt länge, kändes i mammahjärtat att ha honom där. :(

Jag har hela tiden sagt att vi ska vänta och se OM vi vill ha Texas 15 timmar i veckan då bebis kommer. Och nu har bebis kommit så då är det dags att ta ett beslut. Vi hade väl egentligen nästan bestämt oss för att ha honom på dagis men nu vet jag inte alls.

Jag vill göra det som är bäst för Texas och det menar jag verkligen. Men hur ska jag kunna veta vad som ÄR bäst för honom?
På dagis får han träffa andra barn och leka med dom. Om han ska vara hemma så blir det lite press på oss att ta honom till öppna förskolan och dylikt så han får komma ut och träffa barn... vilket inte alltid är helt enkelt då man bor 2 mil utanför stan och har en bebis mat- och sov-tider att passa(kalla mig bekväm om ni vill). 
Texas trivs verkligen på dagis och det är mer än en gång jag har jagat honom när det är dags att klä på sig och gå hem.
Och det är ju bara 15 timmar i veckan, och vi MÅSTE ju faktiskt inte ha honom där hela den tiden.
MEN dagis kostar ju också pengar och det har vi ju inte direkt gott om...

*Suck* Tänk, tänk, tänk...

Nä, jag vet inte vad som är bäst för Texas.

Kommentarer!
Postat av: Ida

Det är verkligen svårt att veta vad som är bäst. Jag vet absolut iinte vad som är bäst för texas men jag tror att bitarna faller på plats om du ger det lite tid. Tålamod ;)

Kommenterat - 2011-01-27 / 16:56:36  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: marie

Med Vincent var valet skitenkelt då han verkligen ÄLSKAR dagis. Vi har ändå hängt mycket på öf på eftermiddagarna. Först för att jag hade ett behov av andra vuxna och nu för tiden därför att Ellie har ett behov av miljöombyte. Hur ni ska göra kan ni bara svara på själv och jag är övertygad om att ni kommer välja det rätta för just er. :)

Kommenterat - 2011-01-27 / 17:36:33  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

det måste ni känna själva...förstås! Fast jag tvivlar på att han far illa att vara hemma heller... två åringar har ju inte så stort behov av kompisar ;)

Nu är vi juh ett gäng i närheten hemma också och fler blir vi...

lyssna på ditt mammahjärta och magkänsla så ska du se att det också blir bäst för Texas...:)

Kommenterat - 2011-01-27 / 18:15:08  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej hej :) vilken fin blogg. Vi har nästan samma funderingar, fast Sixten har inte börjat på dagis ännu, däremot så tycker han jätte mycket om att leka med andra barn och sitter gärna i fönstret och tittar när barnen leker ute, och då känner man sig lite hemsk som inte orkar ta sig ut. Vi har sökt dagisplats i Alvik från 1/4 och får han plats då så får han nog börja några timmar i veckan. Får vi inte plats i Alvik så får han vara hemma tills vidare.

Kommenterat - 2011-01-27 / 18:40:26  | URL - http://perssonmadelene.blogg.se/
Postat av: Sofia

Astrid brukar tjata om "gå dagis" de dagar hon är ledig eller när det är helg och trivs jättebra på sin förskola och vill aldrig gå hem så för mig känns valet lätt idag, men helt ärligt var det nog mest för min egen skull som jag hade henne på dagis då Hilding var nyfödd. Helt okej med båda anledningarna tycker jag, sålänge dagisbarnet inte verkar misstrivas.

Alltså gör som ni/du känner för. Texas har nog roligt både hemma och på förskolan!:)

Kommenterat - 2011-01-27 / 20:43:13  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Faster josse

Ni vet självklart bäst, men jag tror dagis är skönt för både er o han;) snart ses vi:) puss o kraam

Kommenterat - 2011-01-27 / 20:56:03
Postat av: svägerskan elin

Om Texas gillar dagis är det nog bara skönt för honom å komma iväg ett tag. Å du får chans å pyssla om lilltjejen å sova lite. Sen är 15 tim barn gratis på dagis numer, men de måste vara hemma under skolloven.

Kommenterat - 2011-01-27 / 21:29:13
Postat av: Lotta & Joel

nope 15 timmar är inte gratis - tror det är från 3år det blir det och räknas då som allmän förskola...

Kommenterat - 2011-01-27 / 22:10:36  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Hanna

Personligen så är jag väääldigt tacksam för de 15 timmar som S & A får vara på dagis. Dels ÄLSKAR de att vara där och dels är jag en mkt bättre mamma till dem när vi sen är hemma. Då kan jag göra bort handlig, städning å annat tråk när de är på dagis och fokusera mer på dem på eftermiddagarna och de dagar de är lediga!

Kommenterat - 2011-02-04 / 14:36:13  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: