Illamående

2008-03-11 / 10:06:26
En sak som jag är glad över är att jag inte har några större problem med illamående. Visst kan jag känna lite illamående då och då men det går över när jag fått något att äta. Hemligheten med att slippa illamåendet är att äta direkt man vaknar och sen äta lite och ofta under hela dagen. Mycket kan man ändå aldrig äta, inte jag iallafall.

Jag har bara spytt en enda gång och det var medans jag borstade tänderna en morgon. Jag klarar inte av att borsta tänderna tidigt på morgonen, utan måste vänta minst 2 timmar efter uppstigningen. Så dom dagar jag måste iväg tidigt så blir det att tugga Extra-tuggummin. Inte så fräscht kanske men det är det enda som går.

Innan jag blev gravid så trodde jag att jag skulle må lika dåligt som min mamma under graviditeten. Hon spydde flera gånger om dagen och fick även läggas in på sjukhus med dropp ett par dagar då hon väntade mig. Så jag förväntade mig det värsta, men som tur var så slipper jag det!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: