Nionde månaden

2008-09-03 / 10:23:50
Idag är det prick 1 månad kvar till bebisen kommer... 4 veckor och 2 dagar... 30 dagar. Det är ju egentligen ingenting men just nu känns det som en evighet för jag längtar så mycket!

Inatt har bebisen jävlats lite med sin mamma. Vaknade vid 5-tiden och kände en liten fot som sparkade innanför revbenen. Det gjorde inte ont men det var obehagligt... jag hoppade till vid varje spark och kunde inte sova. Lilla busunge!

Nu är sotaren här och fixar i vår kamin + skortsten. Få se vad det kommer att kosta?  =/

Vet inte riktigt vad som händer idag, men någonting blir det alltid.

Hejs!
Kommentarer!
Postat av: Nathalie

Åh, hoppas du får det bättre då, men jag gjorde felet att amma korta stunder öfta på BB, det var nog därför det började tjaffsa! :(

Gör inte som mig helt enkelt! :-)



Åh, full rulle här hemma, man hinner inte så mycket och Magnus är ändå hemma. ha ha. Hur ska det gå när han börjar jobba? :P

Kommenterat - 2008-09-03 / 13:24:21  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Lisa

vad fina namn :D vi har Charlie och Moa, fast i dag kom jag på ett till pojknamn, River. De är svårt de där mad namn men nått kommer dom ju i allafall få heta.



Ja de är väl smartast de att köpa nån mjuk och skön från början och sen kan man ju köpa fler sen när man vet vilken storlek brösten får när mjölken runnit till.



Jo vi bor i en holk på hertsön och vi har bara bott här i 3½ månad ungefär.Så de finns ju en del att göra i huset på dagarna men jag känner mej inte så motiverad. Jag vill måla om i barnrummet innan bebisen kommer men jag känner att jag inte riktigt orkar.

Vart har ni hus då ?



Kommenterat - 2008-09-03 / 18:49:54  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja jag hoppas verkligen att jag får en pangboom förlossning och att jag sen tänker "åh, det där var ju ingenting". Det vore helt suveränt! :D



Men bebis segar på som vanligt. Nåja, har ju inte gått över tiden ännu så jag ska nog inte klaga :)

Kommenterat - 2008-09-04 / 19:30:54  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

nä de är sant, är svårt att sätta ett namn på någon man aldrig har sett. Men man kan ju inte låta bli att tro att de ska bli en Charlie eller Moa, fast de igentligen kanske blir en sixten eller Linn.



Jo jag surfade runt på apotekets hemsida igår och kollade in alla amningsprylar som finns och då såg jag den där bh:n.Ska nog gå in på apoteket nån dag och shoppa loss lite haha:D



Jodå de gick bra med bullbaket, de blev väl en 65 bullar i allafall.

Haha ja men man måste ju fylla frysen med fikabröd så man har när lillen kommer :D



Ja kanske är bästa att vänta och se vad de blir innan man börjar måla om i bebisens rum. Fast jag var lite inne på att måla vitt och sen ha mycke färg på textiler och sånt. Men de kan ju som sagt vänta. Bebisen kommer ju ändå inte bo i sitt rum den första tiden så man hinner nog fixa de där sen.

Kommenterat - 2008-09-04 / 20:15:32  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan :)





Vill du få gratis presentkort från H&M, Gina eller JC? Då tycker jag att du ska skynda dig att klicka på denna länken:



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=803



och bli medlem på gratiskläder. Helt GRATIS och väldigt lätt :D

Kommenterat - 2008-09-04 / 20:18:50  | URL - http://www.metrobloggen.se/tavling
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: