Sovtider och elände

2009-02-16 / 10:46:50
Mitt lilla barn sover precis som varje förälder DRÖMMER om att ens barn ska sova om natten, ja om man pratar om tiden för läggdags och uppstigning iallafall.

Går och sover för natten kl 20 och stiger upp mellan 8 och 9, kan det bli bättre?

Då var det ju bara det lite kruxet att han vaknar varannan timme och vill äta, men jag tänker positiva tankar! Snart vänder det! Det är jag helt säker på. =)

Man vänjer sig vid det mesta, hur eländigt det än är... på tal om elände så har jag lagt märke till en sak. Det verkar som att dom flesta(inkl. jag) tycker mer om att läsa om folk som har det eländigt och dåligt än folk som har det bra. Eller hur?
Kan det vara så att ens eget liv känns lite bättre när man läser om hur dåligt andra har det? Eller är det så att ens eget liv inte är så hemskt som man trodde att det var... att alla har det mer eller mindre dåligt ibland?
 
  
Kommentarer!
Postat av: Hanna

Alexander somnar oxå oftast vid 20 å vaknar på morgonen vid 8. Sen har jag ju jättetur för han äter oftast bara 2 gånger däremellan! men det komerm vända snart för er. Det gör det förr eller senare så är det bara!!!

Jag läser en distanskurs på högskolan i JKP. Digital Bildbehandlig. Bara en massa Photoshop. Perfekt!

Kommenterat - 2009-02-16 / 12:43:23  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker jag har rätt många läsare och jag skriver nästan uteslutet om hur bra jag har det. :D



Men jag håller med dig, själv föredrar jag att läsa om folk som har det eländigt. :D

Kommenterat - 2009-02-16 / 12:55:35  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Wifie

haha nä jag vet inte.. Jag läser allt. :D



Mitt barn går och sover vid 22-23 och vaknar vid 8-9-tiden. Och äter två ggr därimnellan (3 och 7) och jag är ändå DÖD, så jag förstår att du är trött..

Kommenterat - 2009-02-16 / 14:06:48  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Usch jag vill så gärna att det fortsätter såhär.. Orkar inte med några fler drastiska förändringar. ;) Kansje har Texas någon tillväxtperiod just nu bara? Gröt låter som e bra idé. Då borde han ju vara mätt rätt länge. :)



Jag börjar absolut landa. Utan er hade det aldrig gått såhär bra! :)

Kommenterat - 2009-02-16 / 16:44:18  | URL - http://thewife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: